Як фотографувати воду
Від спокійних ранкових озер до океанських хвиль вода є для фотографів широким і різноманітним об'єктом зйомки. Її постійно мінливі форми та взаємодія зі світлом, температурою, і вітром роблять її одним із найбільш захоплюючих і красивих природних стихій, а також однією з найскладніших.
Щоб навчитися працювати з таким плинним об'єктом, ми поспілкувалися з Крісом Беркардом; якого любов до фотографії океану і водного спорту просунулися кар'єрою до зйомки для комерційних і редакційних клієнтів вищого рангу. Він об'їхав усю Земну кулю, захоплюючи експансивні природні перспективи, екстремальні види спорту, а також звичайні сцени життя. Спорідненість з водоймищами приводила його до захоплення їх разючих образів.
Беркард пояснив, як він знаходить нові перспективи у світі природи, розповів про інструменти та методи, які він використовує для води. Він дав нам кілька рекомендацій про те, як залишатися в безпеці, знаходити оптимальний час і погодні умови для зйомки в цій місцевості і включати в сцену людини.
Еймі Боудрідж: Як ви почали захоплюватися зйомкою води?
Кріс Беркард: Спочатку, коли я знімав серфінг, це був для мене просто побічний ефект. Вперше я заліз у воду у три-чотири роки, коли пішов із мамою на місцевий пляж. Мене завжди тягнуло до води, тож почав її фотографувати. Здається, це була перша мрія знімати у воді. Тому, будучи заведеним ідеєю залізти у воду, знімати друзів і насолоджуватись цим, я купив камеру.
— У чому ваша підготовка до зйомки поверхні води, що постійно змінюється?
— Я весь час дивлюся на світ, як воно розвивається та змінюється протягом дня. Я вивчатиму це і намагатимуся зрозуміти наскільки зможу, на підставі чого приймаються найкращі рішення, над чим потрібно працювати. Прості програми на мобільних пристроях можуть вам розповісти, яким буде схід і захід сонця, і про інші подібні моменти. Мені дуже подобається SkySafari. Воно підкаже, де і коли зійде сонце, таким чином у вас з'явиться розуміння, де воно буде протягом дня, і де буде захід сонця. Таким чином, у мене з'являється більше інформації, для правильного розміщення освітлення, та кращого планування дня. Світло є визначальним чинником. Все обертається довкола цього простого елемента.
Як правило, краще намагатися нічого не ускладнювати. Я вивчаю океан, коли просто сиджу і спостерігаю за ним, коли дозволяю часу, як би сповільнитися, концентруючись на тому, що відбувається і від чого він змінюється. Потрібно бути терплячим. Таким чином, визначаються місця з кращим освітленням.
— Якщо ви постійно повертаєтеся до певних місць, то чому виходять різні фотографії?
— Я наголошую на тому, щоб мати особистий контакт з місцями зйомки, а не просто їздити туди туристичним автобусом. Я віддаю перевагу турпоходу, це дозволяє забратися в глибину краєвиду. Я хочу випробувати холод, почуватися виснаженим, коли фотографую свої сюжети. І я знаю, що жоден знімок не може коштувати більше такого, за яким стоїть неймовірний досвід чи пригода. Я не хочу просто повернутися з подорожі та сказати: “Неймовірно, я зняв багато дивовижних зображень, але не можу згадати жодної цікавої історії, тому що був сконцентрований із камерою в руках.”
— Ви майже як портретний фотограф, судячи з того, як будуєте стосунки з об'єктом.
— Дуже важливо мати бажання досконало вивчити свої предмети. І як на мене, це вірно не тільки у разі зйомки пейзажів чи людей. Наприклад, коли я їду до Росії, Норвергії чи Аляски, то дуже ретельно вибираю своїх партнерів, щоб їм можна було довіряти, щоб ми могли досягти єдності. Дуже складно сподіватися на людей, яких ледве знаєш, і опинятися з ними за нових випадкових обставин.
— Говорячи про потрапляння у незвичайні ситуації, чи існують заходи безпеки під час фотографування води?
— Якщо ви збираєтеся знімати в холодній воді, то одна справа зайти і зробити фотографію, інша — благополучно повернутись на сушу. Траплялися випадки, коли я майже отримував обмороження; потрібна була допомога, щоб вийти з води, - причина в тому, що заходив надто далеко. Потрібно оцінювати кількість енергії, необхідну для вашої подорожі. Якщо від холоду перестаєте відчувати свої ступні або руки, краще використовуйте їх, щоб повернутися в тепло.
Я ніколи не стрибаю в незнайому водойму, поки не озирнуся на 360 градусів і не розроблю план виходу. Потрібно подумати, як діяти у надзвичайних ситуаціях. Якщо застряг у морі, то який план? Складайте його заздалегідь.
— Чи використовуєте ви сухий костюм (drysuit) в умовах холодної води?
- Ні, тільки гідрокостюм. Коли рухаєшся по поверхні води та
хочеш зловити хвилю, то необхідна пластичність та швидка реакція. Коли ж поринаєш у холодну воду, потрібно багато фізично рухатися, тож це накладає обмеження на кількість обладнання, яке можна взяти з собою.
- Яке обладнання ви використовуєте?
— Мій поточний набір Sony a7R II і A6000, ще є a7S II. Також ношу безліч об'єктивів: 24-70 мм, 70-200 мм, 16-35 мм, і fisheye насадку для 28 мм.
Я використовую продукцію Sony протягом чотирьох або п'яти років, починаючи від NEX-5 і NEX-7 до лінійки а7. Я перейшов на Sony, коли їздив до Норвегії і хотів собі легкий фотоапарат, який можна було б засунути в куртку, і при цьому створювати їм якісні фотографії. робити все необхідне - на ній і зупинився.
І тоді я справді полюбив її, за чутливість та простоту обслуговування. Мене вразили її характеристики – наприклад, зручне мануальне фокусування, – я швидко перейшов на Sony. У міру того, як з'являлися більш просунуті серії (a7 і a7S), їх я купував. Тим не менш, це не були заплановані зміни, тому що раніше я був задоволений камерами Nikon, яким знімав, який мене спонсорував і підтримував.
— Припускаю, що ви часто використовуєте камеру до підводного корпусу. Які з них використовуєте?
— Є кілька різних. Це від роботи. Ewa-Marine нагадує поліетиленовий пакет. Також застосовується Meikon для A6000. Я зазвичай використовую 2-й варіант для a6000 через те, що камера може знімати з високою частотою кадрів.
Якщо ви збираєтесь пірнати з корпусом, знайте вони відрізняються досить сильно, тому що дають різні ущільнення. Скажімо, корпус для серфінгу призначений для використання на поверхні води.
Як на мене, не існує єдиного досконалого. Вибирайте корпус залежно від того, де знаходитесь і що збираєтеся робити. Якщо ви подорожуєте на далекі відстані, і немає можливості взяти з собою великі корпуси і взагалі багато обладнання, то, звичайно, доведеться вибрати якийсь один. якщо сценарій вашої подорожі справді інтенсивний, може знадобитися і кілька із них. У більшості випадків я досить далеко подорожую, тому у своєму наборі використовую дуже легкі корпуси.
— Думаю, є й інші причини, чому вам подобаються маленькі камери?
- Абсолютно вірно. Раніше я плавав у воді з 5- та 6-кілограмовими корпусами, і це було зовсім не весело.
— Які інструменти для водної зйомки ви використовуєте?
— Я завжди намагаюся мати під рукою поляризатор, тому що при зйомці поверхні, що сильно відображає, він необхідний для видалення відображень. Ще, про всяк випадок, я беру з собою штатив, хоч і волію його не використовувати і знімати вільно, гнучко з різних ракурсів. І ще я використовую кілька світлофільтрів, наприклад, градієнтний, тому що іноді виходить надто яскраве небо і занадто темна поверхня води.
— Як щодо того, щоб зняти відображення на воді?
— Дуже важливо — стати рано-вранці, коли вода в спокійному стані. Чим раніше прокинетеся, тим більше шансів на успіх.
— Що потрібно знати про вітер, коли фотографуєш водойми?
— Зазвичай хочеться, щоби над водою був вітер. Він усе очищає та згладжує. Я маю на увазі, щоб вітер розвивався від краю води до океану. Тоді ви не відчуєте морського бризу, і з океану не дутимуть різними дрібними частинками. Вітер очищає небо від хмар, що робить речі яснішими та чіткішими.
— Як ви вважаєте, як пейзажні фотографи можуть перекваліфікуватися на зйомку океану чи інших водойм?
— Пошук гарних задніх планів — перше і головне, що потрібне в цій роботі. Я завжди намагаюся знайти найбільш підходящі та зрозумілі людям задні плани, наприклад, гори. Ви керуєте масштабом зображення. Мені також дуже подобається використовувати щось на передньому плані — наприклад, каміння, траву або пісок.
Я вважаю, найголовніше, що ви можете зробити, це бути там рано вранці або у вечірній час. Час доби – ваш все. Найкращі зображення виходять, коли знімаєш уранці. Тобто це основний інгредієнт, який зіпсує ваше зображення, або зробить його неповторним. Така ось найкраща порада, яку я можу запропонувати.
Рух та спорт є ще одним дуже важливим елементом. Мені це дуже подобається, і моя в моїй роботі його багато.
Також, я люблю поміщати у кадр людей. Так що якщо на пляжі вам попався випадковий перехожий, то повинні його уявити не просто як когось безцільно, що крокує, в нікуди, розсіяного або втраченого. Відмінно було б дати йому напрямок, наголосити на якійсь дії — тобто створити сценарій. Ваша картина повинна передавати певні почуття, тому потрібно спробувати зробити їх зрозумілими.
- У багатьох ваших сюжетах можна бачити людей зі спини.
- Все вірно. Вони направляють глядача у певне місце. Зазвичай у мене люди – це учасники. Я не знімаю людей, які просто стоять. Вони йдуть вперед і є частиною пейзажу. Вони піднімаються на гірський хребет, ну чи ще кудись. Тому дуже важливо, щоби було таке відчуття, що вони щось роблять, йдуть кудись, загалом додавайте рух. Це може бути супер витончений спосіб розташування їхніх ніг чи тіла.
— Також у вас є багато кадрів у повітрі. Як ви бачите ці перспективи?
— Польоти я люблю найбільше. На цьому роблю великий акцент у своїй роботі – літаю та шукаю різні перспективи. У такі місця, як Ісландія, навіть якщо побував там 10-20 разів, все одно хочеться повертатися. Щоразу шукаєш нові ідеї для фотографії. Я завжди вигадую нові ракурси — ось яка для мене є повітряна фотографія.
— Ви літаєте гелікоптером?
— Зазвичай, це літаки, — їх дешевше орендувати. Я й сам хочу отримати ліцензію на керування.
- Як щодо дрона для фотографії?
— Мені подобається їх використовувати, але це не найсильніша сторона. Я, як правило, хочу дістатися до досить віддалених місць та глушині. Подорож туди з дроном не найлегше завдання. З собою треба нести ще купу різних речей, це зовсім інша пригода. Це складніше.
Дрони хороші у випадку, коли можливості з'являються самі по собі, але я дійшов висновку, що більшість місць для такої зйомки дронами вже знято. У моєму уявленні, аерофотозйомка повинна давати можливість дістатися місць, куди важко дістатися по землі.
Щоб використовувати дрон, потрібно спочатку дістатися місця зйомки. У цьому ключова різниця: літак одразу гарантує доступ. Також він дає можливість змінювати об'єктиви. Є ще одна відмінність. Дрон дозволяє знімати з висоти 0-500 метро, а літак від 150 метрів до кількох кілометрів. Тому ми говоримо про зовсім різні сценарії.
— Які об'єктиви вам подобаються для аерозйомки?
- Я зазвичай знімаю в діапазонах 16-35 мм та 24-70 мм. Рідко - в 70-200 мм. Вам знадобиться зум-об'єктив. Можна пролітати повз одне місце 10 разів і постійно знаходити різні перспективи, тому зуммуйте і робіть багато кадрів. Фікс-об'єктив має багато обмежень для зйомки з літака.
Повітряна зйомка над океаном може бути вражаючою. Але оскільки зазвичай ви дивитеся прямо вниз на воду, від якої відбивається маса сонячного світла, буде необхідний поляризатор. Так можна зберегти первозданні кольори.
— Бо інакше не захопити текстуру поверхні?
- Абсолютно вірно. Якщо ви подивіться вниз на річку в сонячному світлі, побачите просто яскраве свічення. Поляризатор очищає фотографію від цієї плями, тому фактична реальність буде відрізнятися від того, що потрапляє в кадр.
— Ви фотографуєте воду з різних перспектив, це така різноманітна тема. Що відрізняє її від інших сюжетів та підштовхує постійно повертатися до цієї справи?
— Океан був моєю першою пристрастю. У всьому світі виходи щодо нього відрізняються своїми особливостями. Немає двох однакових хвиль. Немає навіть двох однакових пляжів. Тож було багато незабутніх досвідів та цікавої інформації. Я продовжую постійно знаходити нові перспективи, часом такі, які раніше навіть не міг собі уявити.
Автор: Chris Burkard.
Джерело: www.imaging-resource.com.