Skip to main content
Лінії в композиції кадру під час зйомки людей

Лінії в композиції кадру під час зйомки людей

Композиція у фотографії відіграє величезне значення. Вона може зробити знімок нудним або перетворити його на шедевр. Тому важливо розуміти закони композиції та творчо їх застосовувати під час фотографування.

По суті, композиція описує положення елементів у кадрі. Сильна композиція, як правило, складається з напрямних ліній, які ведуть увагу до об'єкта зйомки. Це можуть бути вертикальні, горизонтальні або діагональні лінії, залежно від розташування об'єкта в кадрі.

Давайте розглянемо кілька фотографій і побачимо, як скомпоновано кожну сцену із застосуванням ліній, які ведуть до об'єкта зйомки. Нижче австралійський фотограф Дрю Хоппер ділиться своїм досвідом.
 

Дрю Хоппер: 
Для наочності я використовував стрілки, які малював на фотографіях у Photoshop. Стрілки допомагають мені поділитися своїм баченням, коли я компонував кожен із цих кадрів.
 

На цій фотографії я хотів провести глядача крізь кадр у глиб довгого коридору


На цій фотографії я хотів провести глядача крізь кадр у глиб довгого коридору, поки він не зіткнеться з поглядом молодого ченця, який спрямований у протилежний бік по діагоналях коридору. Жінка, що несе кошик на голові на задньому плані, йде по лінії, що допомагає додати напрямок. 

Зверніть увагу на патерн, що повторюється, створений колонами в коридорі, і як він зменшується в міру подальшого поглиблення в кадрі. Він допомагає додати глибину разом з головною увагою на ченці, який знаходиться на передньому плані.
 

Це проста композиція з людиною у центрі кадру.


Це проста композиція з людиною у центрі кадру. Я скомпонував кадр таким чином, щоб рибальська сітка малювала діагональні лінії всередину рибалки. А використання ширококутного об'єктива допомогло спотворити зображення з обох боків кадру, додавши глибини.
 

В цьому кадрі увага сконцентрована на молодих ченцях


В цьому кадрі увага сконцентрована на молодих ченцях, яких я сфотографував при навколишньому світлі та використовував сонячне проміння, яке проходить крізь вікно як джерело напрямку. 

Під час компонування знімка з ченцями, що сидять під променями світла, я зміг звернути увагу вниз на їхні книги і водночас використовуючи стіну зліва, щоб намалювати лінію, яка веде вперед до них.
 

Тут я скомпонував юнака у лівій третині кадру і використав колони з правого боку


Тут я скомпонував юнака у лівій третині кадру і використав колони з правого боку, щоб додати глибини на знімку. Лінії по дорозі праворуч додають спрямовуючу лінію попереду ченця; також стеля опускає погляд вниз на ченця, який також дивиться вниз та іде вперед до мене. 

Проста, але водночас сильна композиція, створена за допомогою ширококутного об'єктиву Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM.
 

Наступна центральна композиція з ченцем, що сидить унизу посередині кадру


Наступна центральна композиція з ченцем, що сидить унизу посередині кадру. Знімаючи з нижньої точки зйомки, я зміг створити спотворення перспективи за допомогою ширококутного об'єктива, а також діагональні лінії, що йдуть вниз, углиб кадру. 

У той час як цегляна кладка фокусує увагу горизонтально на центрі кадру. Плитка на підлозі також спрямовує лінії усередину кадру, створюючи сильну композицію.
 

Ця композиція незвичайна. хоч я і не фанат заваленого горизонту


Ця композиція незвичайна. хоч я і не фанат заваленого горизонту, в цьому сюжеті він працює, завдяки низькій точці зйомки з рибальського човна. Рибак витягнув свій кошик за борт, це створило відображення у воді, яке додало напряму уваги до центру кадру. 

Горизонт починається знизу лівого боку кадру і діагонально наростає вгору праву частину, створюючи перехресну композицію.
 

Наступна композиція реально проста.


Наступна композиція реально проста. Світло ллється з верхнього лівого кута кадру. Я скомпонував кадр з юнаком, стаючи праворуч кадру і дивлячись вперед крізь промені світла. 

Світло, що спускається під кутом, прямує вперед на ченця, створюючи глибокий контраст, який допомагає сприймати кадр у цільну композицію.



Про автора:
Дрю Хоппер (Drew Hopper) - австралійський тревел-фотограф і пейзажист, який цікавиться різноманітністю культур і людей та оточення. Дрю використовує фотоапарати Fujifilm X100S і Canon EOS 6D а також об'єктиви Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM, Canon EF 70-200mm f/2.8L USM і Sigma 35mm f/1.4 DG HSM.

Джерело: drewhopperphotography.com