Skip to main content
20 порад для успішної вуличної  фотографії

20 порад для успішної для вуличної фотографії

У цій статті я дам кілька практичних порад щодо зйомки природної вуличної фотографії:

Я вважаю, що вулична фотографія ділитися на багато різних "піджанрів". Наприклад, це може бути просто вулична фотографія, “вуличні портрети” (коли ви робите фото незнайомців), міські пейзажі, або просто випадкові речі, які зустрічаються на вулиці.

Природна вулична фотографія є однією з найскладніших. Ви повинні бути швидким, якщо не хочете порушити цю сцену, і ви повинні бути сміливим. Ось кілька простих методів, ідей та порад, які я сподіваюся, допоможуть вам: 

 

1. Відсутність різких рухів

 

1. Відсутність різких рухів


Основне, що порушує вуличну фотографію, це коли ви знімаєте когось, і робите різкий рух камери до обличчя, видаючи себе.

 Завдання: тримати камеру близько до ока.

 Рішення: Постарайтеся тримати свою камеру дуже близько до вашої цілі. Таким чином, коли ви робитимете фото, рух до камери буде дуже коротким.

Є на вашій камері ремінець на шиї - затягніть його якомога ближче до шиї. Так ви зможете дуже швидко взяти камеру і зробити фото не привертаючи до себе увагу.

А якщо ви використовуєте ремінець на руці, під час прогулянки тримайте камеру близько до обличчя. Тоді, щоб зробити фото, вам потрібно буде лише піднести камеру до ока, і натиснути на спуск.

 

2. Використовуйте РК-екран 
 

2. Використовуйте РК-екран


Використовуючи РК-екран, ви явно привертаєте менше уваги.

Знімати через екран "помітно" ніж через видошукач. Так як використовуючи РК-екран, ви виглядаєте як турист. Цього мало, але це менш очевидно під час зйомки.

Завдання: не використовувати свій видошукач.

Я не дуже великий фанат "знімати від стегна" - робити знімки тримаючи вашу камеру на рівні талії (не дивлячись на РК-екран). Але я роблю це досить часто, хоча це і не дозволяє правильно правильно настроїтися.

У будь-якому випадку, намагайтеся не використовувати видошукач, якщо ви маєте РК-екран.

 

3. Уникайте зорового контакту 
  

3. Уникайте зорового контакту


Ще одна порада: Знімати на вулиці уникаючи зорового контакту. Коли в кадр потрапляє зоровий контакт, це автоматично робить ваш знімок неприродним.

Найсмішніше в тому, що ви можете стояти дуже близько до об'єкта зйомки та фотографувати його не видаючи себе. Просто подивіться на об'єкт через видошукач або РК-екран уникаючи зорового контакту.

Завдання: Дивись, що довкола, поки робиш знімок.

Підійдіть впритул до об'єкта зйомки і вдавайте, ніби ви фотографуєте щось позаду нього. І слідкуйте за його реакцією.

  

4. Знімайте у людному місці

 

4. Знімайте у людному місці


Якщо зйомку вести в дуже тихому містечку, з лише кількома людьми, що гуляють, це буде очевидно.

Спробуйте зняти щось у більш людному місці, наприклад, на міській площі, де більше людей, або в торговому центрі. Або навіть у сусідньому містечку.

Перевага зйомки у переповненому місці людьми в тому, що дуже легко загубитись у натовпі. Люди менше звертають увагу до вас – тому що ви просто частина натовпу.

Завдання: Будь як турист

Наступне завдання буде простим виглядати як турист настільки можливо. Купуйте футболку з “я люблю [ім'я міста]”. Одягніться в яскраво-жовте. Намагайтеся бути не місцевим. Зрештою, все більше і більше людей вас ігноруватимуть, і дозволить просто знімати на вулицях.

 

5. Техніка "відеокамери" 

 

5. Техніка "відеокамери"


Хороший спосіб зняти природний знімок, це знімати технікою відеокамери.

Ідея полягає в тому, щоб гуляючи вулицею з камерою приклеєною до ваших очей, або коли ваші очі приклеєні до РК-екрана. Ходіть по вулиці повільно, і крутіться довкола, ніби ви знімаєте все довкола на відео. За винятком коли ви робите знімок.

Завдання: роби відео в 360 градусів

Спробуйте піти в жваві місця і стояти в центрі. Тримайте вашу камеру біля очей, або стежте через РК-екран все навколо в “360 градусів” і повільно квапливо робіть фото. Робіть це впритул до людей, і вдавайте, начебто, ви знімаєте панорамне відео. І подивися, як при цьому люди реагують на вас. 

 

6. Техніка "Рибалки"

  

6. Техніка "Рибалки"


Якщо ви звернете увагу на поради фотографів, які знімають на вулиці, то побачите так звану "техніку рибалки" - це коли ви вибираєте хороший задній фон, і чекаєте поки хтось не увійде в поле вашого кадру.

Перше, що спадає на думку як приклад, це знімки велосипедистів від Анрі Картьє-Брессон. Він предвізуалізує свою композиції, налаштовує камеру для цього, і чекає, поки хтось не увійде до кадру, щоб закінчити його ідею композиції.

Якщо ви рибалка, то ви повинні знати головний секрет гри – терпіння. Чим більше терпіння, тим більше шансів упіймати рибу.

Але бувають іноді і не рибні дні (незалежно від того, хороший ви рибалка чи ні). Тому я виявив, що головне для рибалки це не риба, а можливість відпочити та побути в тиші.

Завдання: Ловіть протягом 30 хвилин

Знайдіть хорошу сцену, заднє тло, або стіну і зачекайте хоча б 30 хв. Постарайтеся дочекатися правильно персонажа, щоб створити якусь цікаву чи зіставлену йому сцену. Зробіть багато кадрів, а потім удома виберіть потрібний.

Ще одна порада, якщо ви знімаєте людей, що проходять повз людей, зробіть знімок з перевернутою “V” образною формою ніг, це дасть більше динаміки в кадрі.

 

7. Захоплюйте жести

 

7. Захоплюйте жести


При зйомці природної вуличної фотографії, є одна дуже велика проблема, це люди, що просто йдуть або нудьгують.

Спробуйте зняти жести. Подивіться на людей, що чхають, ловлять таксі, чухають голову або намагаються сховатися від сонця.

Намагаючись захопити кадр, жести, ви робите свій знімок більш динамічним. Не завжди правда, але більш емоційна, так точно.

Завдання: жести

Просто знімайте весь день лише жести рук. Не витрачайте час на людей, які нічого не роблять. Зверніть увагу, як багато різних жестів вам трапляються.

  

8. Зона фокусування

  

8. Зона фокусування


Однією з проблем вуличної фотографії є (якщо ви рухаєтеся швидко або ваш об'єкт рухається швидко), труднощі захопити “потрібний” момент (без розмитих фото).

Рішення: (якщо ви маєте повільний автофокус) використовувати вибрану зону фокусування.

Ідея методу полягає в тому, щоб вручну сфокусуватися на заданій відстані (я люблю 1,2 метри), збільшити ISO, щоб зробити витримку коротше (я рекомендую ISO 1600), виставити камеру в режим пріоритету діафрагми (A/Av), виставити діафрагму f/ 8-f/16 (щоб мати глибоку зону фокусу), а також використовувати 28-35 мм об'єктив.

Завдання: не використовуйте автофокус

На тиждень спробуйте знімати із заданою зоною не використовуючи автофокус. Подивіться, чи вийде у вас невимушена вулична фотографія. Якщо ж ні, поверніться до автофокусування.

  

9. Фокусування на об'єкті зйомки - найдалі від вас

 

9. Фокусування на об'єкті зйомки - найдалі від вас


Якщо ви хочете отримати більше глибини у ваших вуличних фотографіях, фокусуйтеся на об'єкті, який знаходиться далеко від вас.

Коли ви починаєте займатися фотографією, всі новачки починають фокусуватися поблизу об'єкта. Але якщо фокусуватися на об'єкти далеко (якщо перед об'єктом є передній план), ви отримаєте більше глибини, багатошаровості так би мовити, і більше інтриги в кадрі.

Завдання: Фокус від 5 метрів

На день, намагайтеся фокусуватися не менше ніж за п'ять метрів від вас, додаючи при цьому якісь елементи на передньому плані, щоб додати багатошаровості.

  

10. Коли сумніваєшся, фотографуй

 

10. Коли сумніваєшся, фотографуй


Щоразу, коли сумніваєтеся, чи вийде хороший кадр, чи підходить сцена - просто клацайте. Не думайте багато, просто робіть фото, не соромтеся.

Я завжди замислююся, скільки б можна було отримати цікавих сцен, якби ми не “трусили” (через нервозність чи страх), скільки ще хороших фото я зробив би?

Особисто я часто вагаюся, роблю вуличну фотографію, і як результат, втрачаю тисячі потенційно добрих фото.

Завдання: коли сумніваєшся, клацай

Вимовляйте як мантру у своїй голові, коли знімаєте:

"Коли сумніваєшся, фоткай!"

Не тільки це, але якщо ви бачите гарну сцену, робіть багато фотографій. Вивчіть, як "працювати зі сценою" і не сумнівайтеся. Робіть багато різних версій з потенційно гарною сценою, і потім уже виберете найкраще.   
 

Це 10 коротких порад


Це 10 коротких порад щодо створення відвертої вуличної фотографії.

Я вважаю, що найкраще у природній вуличній фотографії почуття трепету, хвилювання, та спонтанності, що відбувається навколо. Не тільки це, але природні вуличні фотографії, як правило, виглядають менш "статичні" - і більш "реальним" у певному сенсі.

Я не думаю, що природна вулична фотографія краще, ніж просто вулична фотографія, коли у вас є на це дозвіл. Вони просто різні. Знімати без дозволу це лише один із “інструментів вуличної фотографії”.


про автора

Ерік Кім вуличний фотограф і викладач фотографії в даний час базується в Ханої, В'єтнам. Його життєве кредо, робити "Фотографію відкритою", щоб зробити освіту по фотографії доступною для всіх.    

Це переклад статті опублікованій тут

 

Вулична фотографія


Вулична фотографія – це запис особистого щоденного життя суспільства. Вуличну фотографію ви можете робити будь-де, щоб зробити цікаві знімки не обов'язково далеко подорожувати. Це жанр фотографії, який зазвичай робиться на ходу, в природній обстановці, не потрібний ні чиїсь дозвіл ні оповіщення людей, що знімаються.

Тим не менш, вулична фотографія не виключає інсценування. Ви можете помітити цікаву ситуацію, яка зверне вашу увагу, а можете підходити до незнайомців і просити їх сфотографувати. Вулична зйомка - хороший спосіб зробити щиру фотографію людини, у її природному розташуванні.

Головне - це вміти отримувати задоволення від виходу з будинку з фотоапаратом. Запам'ятайте, ваша мета – зловити емоції та спробувати зобразити людський характер. Пошук відповідного сюжету займе якийсь час, але завдяки практиці та вашій уважності всі докладені зусилля будуть винагороджені. 
 

це один із найважливіших моментів для вуличної зйомки


 

11. Вибір відповідного об'єктива

Рішення, який об'єктив використовувати, це один із найважливіших моментів для вуличної зйомки. Відразу на думку спадає ідея використовувати телеоб'єктив, однак це може принести більше шкоди, ніж користі. Ви ж не хочете бути тим неприємним хлопцем, який стоїть через дорогу навпроти і спрямовує гігантський об'єктив на сторонніх людей. Якщо хочете бути непомітним, необхідно підійти ближче і швидко зробити своє фото.

Використовуйте ширококутний об'єктив, потім швидко зникайте в потоці, що проходять повз. Багато вуличних фотографів використовують компактні камери замість великих дзеркальних, оскільки їх перевага в легкості, менших розмірах та можливості бути більш тактовними. 
 

Найшвидший і найлегший спосіб налаштувати фотоапарат для вуличної зйомки

 

12. Налаштування фотокамери

Найшвидший і найлегший спосіб налаштувати фотоапарат для вуличної зйомки - це перемикання її в режим A (пріоритет діафрагми), а діафрагму та ISO вибирати вручну. Тоді камера сама вибиратиме витримку (експозицію). У ясний сонячний день найкраще налаштувати фотоапарат на f/16 c ISO в проміжку 200-400. Якщо камера надає можливість настроїти витримку більш ніж 1/200, використовуйте це.

Визначте, яка витримка можлива для вашої камери та коригуйте її щодо діафрагми та ISO. Якщо ваша камера виставляє витримку нижче 1/80, тобто ризик розмитого кадру, але це також може бути корисним для створення ефекту розмиття в русі. Для запобігання розмитості просто збільште ISO та/або оберіть більше значення діафрагми. Якщо ви новачок, завжди можна встановити фотоапарат у режим P (або AUTO) і дозволити камері самій вибрати відповідні налаштування. Також ви завжди можете використовувати виправлення для підвищення/зниження експозиції.

Якщо ви швидко фотографуєте та йдете, це добре, але тоді ви не можете керувати діями камери, тому такий підхід не завжди найкращий. Автоматичне налаштування виконує пристойний обсяг роботи, але я не покладався б тільки на неї у разі низького освітлення, коли зростає ймовірність недостатньої витримки. 
 

Безліч успішних вуличних фото було зроблено на відстані кількох метрів

 

13. Підходьте ближче до людей

Використання ширококутних об'єктивів дозволяє підібратися ближче до об'єктів зйомки.

Перевага широкого кута огляду дає можливість встигнути спіймати момент. Ви також можете змішатися з натовпом людей замість того, щоб стояти через дорогу з величезним об'єктивом в руках.

Безліч успішних вуличних фото було зроблено на відстані кількох метрів від гущі подій, а іноді це були сантиметри. Прогулянка великими вулицями, торговим центром або парком може породити варті знімки, якщо ви дивитеся в обидва в пошуках цікавих сюжетів. Якщо ваші фотографії не такі, як ви їх собі уявляли, можливо, потрібно підійти ближче, тому використовуйте свої ноги замість зуму, щоб опинитися в правильному місці, в правильний час. 
 

Вулична фотографія спонтанна і на нікого не чекає

 

14. Завжди носите фотоапарат із собою

Вулична фотографія спонтанна і на нікого не чекає. Це дисципліна, яку потрібно багато практикувати, щоб її опанувати. Фотоапарат це продовження вас самих, тому що він відкриває можливість поділитися своїм баченням світу, і тому ви не хочете пропустити унікальний кадр навколо через відсутність камери в кишені. Якщо ви серйозні щодо вуличної фотографії, камера буде під рукою цілодобово.

Бувають ситуації, коли у вас є частки секунди, щоб захопити унікальний кадр, який ось-ось зникне назавжди. Це у вуличній зйомці називається «вирішальний момент». 
 

У багатьох людей виникає внутрішня боротьба, коли йдеться про вуличну фотографію.

 

15. Нічого не бійтеся

У багатьох людей виникає внутрішня боротьба, коли йдеться про вуличну фотографію. Буває страшно, що люди, які знімаються вами, на вас розлютиться, застосують фізичну силу або взагалі викличуть поліцію. Страх це результат помилкового сприйняття реальності. Все це — звичайні страхи, які можна подолати через наполегливу практику вуличної зйомки. Ось кілька порад, які дозволять подолати ваші побоювання.

Знайдіть цікаве місце, щоб посидіти зі своєю камерою. Я проводжу багато часу у ресторанах та кафе під час мандрівок, камера на готові, в очікуванні майбутніх можливостей. Спостерігаючи зі зручного місця вам буде легше, можете чекати на сюжети, які до вас самі йдуть. Імовірність бути поміченим з камерою менше, якщо сидіти біля кафе, ніж стояти посеред вулиці.

Слухайте музику на iPod, коли виходите на прогулянку з камерою. Музику можна використовувати як відволікання, що допомагає розслабитися та надихає на творчість. Це може здатися нелогічним, зате чудово працює; якщо почуваєтесь комфортно в існуючому середовищі — можна робити знімки... 
 

Зйомка з-під стегна

 

16. Зйомка з-під стегна

Одне з найважливіших правил вуличної фотографії: якщо можеш зробити знімок з камерою біля ока, він вийде якісним.  

Однак іноді з'являються такі ситуації, що немає можливості підняти камеру до самих очей, тоді зйомка з-під стегна дуже добре приходить на допомогу у вирішальний момент. Коли я тільки-но починав знімати на вулиці, було складно піднімати камеру аж до самих очей, і спрямовувати її в бік незнайомців; тоді я став носити камеру біля стегна для одержання природних (чистих) кадрів.  

Коли я тільки почав, це не давало бажаного результату, але потім, коли звик до камери та її фокусної відстані, вдалося захопити кілька перших блискучих чистих кадрів. 
 

вуличне фото


17. Зйомка вночі

Нічна зйомка у місті – це чудова нагода для отримання унікальних зображень. Це складніше, ніж фотографія у денний час; вам потрібно бути акуратними з довгими витримками, запобігайте розмитості кадру підняттям ISO та відкриттям діафрагми.

Якщо ви плануєте робити довгі експозиції, візьміть із собою штатив. Або використовуйте світлосильні об'єктиви, вони дозволять знімати навіть слабко освітлені сцени. Якщо знімати вночі, спробуйте знайти цікаві лінії, тіні та композиції, щоб надати зображенню чітке візуальне твердження. Будуть цікаві силуети предметів, які можуть створювати гарні композиції із заповненням переднього плану.

 

18. Не думайте шаблонно

Найкращі ідеї та емоції з'являються із найпростіших ситуацій. Багато людей помилково порівнюють вуличну фотографію з іншими людьми або портретами на вулиці. Не обов'язково фокусуватися лише на людях чи рахувати скільки людей потрапили до кадру. Працювати на заповнених людьми вулицях може бути складно, але ви можете пройтися більш спокійною алеєю або вибрати тихішу сторону авеню і знайти цікаві для вас сюжети. Існує нескінченний набір різних варіантів, як зробити фото з або без участі людей.

Коли я був у В'єтнамі, то прогулювався вулицями і по ходу шукав велосипеди для фотографії, щоб потім скласти невелику серію під назвою «Транспорт»; вона стала досить популярною серед фотолюбителів онлайн. Це було не спеціально, але через неординарні дії створив унікальну серію, яку можна було відкрити тільки таким чином. 
 

Тут деякі фотографи зі мною не погодяться, але власний досвід вуличних зйомок

 

19. Якість фотографії це ще не все

Тут деякі фотографи зі мною не погодяться, але власний досвід вуличних зйомок показує, що не потрібно концентруватися на якості так, як під час зйомки пейзажів або у разі комерційних проектів. Так, необхідно прагнути високої якості, але при вуличній зйомці це не відіграє такої великої ролі. На мій погляд, композиція, освітлення, сюжет та історія яку хочете зобразити мають більшу вагу ніж якість. Якщо ваша фотографія враховує ці чотири моменти, продовжуйте так само і станете відмінним вуличним фотографом.

Хороша різкість, низький рівень шумів, бездоганна якість не мають сенсу, якщо композиція бідна, освітлення погане та немає цікавої історії у кадрі. Фокусуйтеся на тому, що у пріоритеті, тоді вийде чудове вуличне фото. 
 

вуличне фото на базарі

 

20. Головне насолоджуйтесь

Як і в інших жанрах фотографії, тут дуже важливо отримувати задоволення від того, що робите та робити те, від чого отримуєте задоволення. Якщо вуличне фото не лежить до серця, то швидше за все ви отримаєте прості фотографії. Творчість тече там, де живе пристрасть, тому займайтеся тим, що подобається вам, а не просто намагайтеся догодити іншим. Я люблю вуличну зйомку, тому що це дає можливість вийти до людей, і спостерігати життя навколо кожного разу по-новому. Це дає мені натхнення. 
 

вулчине фото будисти


Висновки

Щоб добре фотографувати на вулиці, потрібно багато практики, чим більше зніматимете, тим більше набиватиметься рука і зростатиме впевненість. Підхід тут простіше, ніж в інших жанрах та маніпуляції зводяться до основних, робіть мінімум пост-обробки. Єдина маніпуляція, яку я практикую, — використовую видошукач фотоапарата.

Найважливіші чинники – це ваше сприйняття та інтуїція. Сприйняття має на увазі бути креативним, бачити деталі та практикувати уважність. Інтуїція ж спонтанна і не базується на міркуваннях. Ці два фактори у поєднанні створюють вирішальний момент, таким чином якість вашої зйомки виходить на новий рівень. Завдяки цьому процесу зараз — це момент, коли кадр вуличної зйомки може бути зроблений і виражений.

Сильні вуличні фотографії з'являються із сильних ідей, а також емоцій, спійманих природним чином.

Все зводиться до того, щоб: взяти фотоапарат, вийти на вулицю, сфотографувати вирішальні моменти, які обов'язково для вас з'являться. 


Про автора: 
Дрю Хоппер (Drew Hopper) - австралійський тревел-фотограф і пейзажист, який цікавиться різноманітністю культур, людей та оточення.

Джерело: drewhopperphotography.com