Як добре фотографувати будь-яким фотоапаратом
Шон Тукер, фотограф із Великобританії, ділиться своїм досвідом того, як зробити знімки кращими. Його 8 порад підійдуть усім фотографам-початківцям незалежно від того, які фотоапарати вони використовують.
1. Вчіться розпізнавати гарне світло
Цю пораду неможливо переоцінити, крім того, цю навичку можна вдосконалити завжди і скрізь, навіть не маючи фотоапарата. Фотографія – це світлопис. Будь-яка камера, яка б вона не була - це всього лише світлонепроникна коробка, яка фіксує світло, що потрапляє в неї. Вони бувають різні - наворочені і прості, але суть не в них самих.
Найважливіша порада — навчитеся дізнаватися про появу хорошого світла, тоді процес його зйомки стане легким. Світло проходить крізь дерева, формуючи чудовий вигляд? Який колір світла? Чи відбивається він від глянсової поверхні і витворює щось цікаве? Чи створює він унікальні тіні? Якщо ви навчитеся бачити гарне світло, ви вже на півдорозі щоб стати фотографом.
2. Компонуйте кадр
Існує багато теорій композиції кадру, але основний принцип, з якого можна почати, — це старе добре «правило третин». Потрібно подумки розбити кадр на 9 квадратів однакових розмірів, це легко зробити за допомогою уявних ліній - двох вертикальних і двох горизонтальних, проведених вздовж третини кадру.
Тепер ви можете користуватися такою схемою при наведенні: можна розташувати цікаві вертикальні або горизонтальні лінії вздовж уявних третин або розмістити об'єкти в чотирьох точках перетину цих ліній. Звучить трохи складно, але ви швидко освоїте цей підхід, якщо практикуватимете і він допоможе вам задуматися над тим, як форми перетинаються між собою і як їх розташувати в кадрі.
Цей підхід стане основою побудови кращих композицій, ніж просте наведення камери на об'єкт. Коли ви засвоїте цей підхід, ви замислюватиметеся про композицію об'єктів у кадрі, а після цього зможете навіть порушувати це правило. Ще приклад використання правила третин:
3. Контент – це король
Твердження "content is king" майже вже стало поширеним кліше, але від цього воно не втратило свого значення. Потрібно поставити собі запитання: що ж я знімаю? Хто мій об'єкт? А чи це цікаво? Чи очевидно те, що зйомка чогось привабливого призведе до появи привабливого знімка? Якщо ви вважаєте свої знімки нудними, можливо проблема вирішується просто. Знімайте те, що розповідає історію чи знімає момент. Той день, коли діти грають у опалому листі. Те світло, яке падає на далекі гори. Того хлопця на вулиці у дивному капелюсі.
Пам'ятайте, що саме те, що знаходиться перед об'єктивом, стане фотознімком, а не сама камера. Не варто звинувачувати у всьому обладнання. Найкраща камера лише зробить кращою якість зображеної картинки, але вона не зможе змінити нудний сюжет. Нудний сюжет, сфотографований на найкращий фотоапарат буде таким же нудним знімком, а чарівний сюжет знятий навіть на смартфон зможе перемогти у фотоконкурсі.
4. Не забувайте про фон
Ви можете знімати людину або якусь річ на вулиці, але пам'ятайте, що ваш об'єкт зйомки становить лише частину кадру. Запитайте себе, чим заповнити решту кадру. Повернувшись трохи навколо свого об'єкта, ви повністю зміните фон у композиції.
Фон світлий чи темний? Який основний колір тла? Чи допомагає він виділити і підкреслити об'єкт зйомки або на оборот, він губиться на тлі виду за ним? Якщо фон не підходить, потрібно врахувати і змінити точку зйомки. У вас є об'єкт зйомки, рухайтеся так, щоб розмістити його в композиції.
5. Погляньте під іншим кутом
Ми дивимося на все з висоти 160-180 см над землею, але якщо ви спробуєте знайти спосіб зняти свій об'єкт зверху або знизу, то, можливо, отримаєте унікальний знімок.
Можливо варто підійти ближче, або зняти з більш цікавого кута. Думайте поза звичними рамками і експериментуйте з місцем розташування камери, щоб знайти зручний свіжий погляд на звичний об'єкт.
6. Помічайте деталі
Під час зйомки людей та місць помічайте деталі. Зверніть увагу на дрібні деталі, яких ми зазвичай не помічаємо. Підібравшись до них з фотоапаратом, ви зможете явити нам погляд на той світ, який ми зазвичай не помічаємо. Подумайте про текстуру бетону, малюнки на листі, комах, форми поглиблення в корі.
Зараз більшість смартфонів дозволяє підібратися дуже близько до об'єкта та сфокусуватимуться на ньому, а додатковим бонусом буде фон не у фокусі. Це надає вашому знімку те чудове розмиття, яке зазвичай люди пов'язують із просунутими камерами.
7. Шукайте лінії
Де б ми не знаходилися, скрізь нас оточують лінії. Телеграфні стовпи. Небокрай. Сліди від літака в небі, стовбури дерев, дороги. Подумайте, як можна використовувати ці лінії, щоб направити їх на свій об'єкт або створити цікаву форму у кадрі.
Іноді можна використовувати лінії, щоб буквально вказати об'єкт, розмістивши його на перетині ліній у кадрі. Можна також використовувати лінії, щоб створити навколо об'єкта рамку. Звертайте увагу на лінії навколо вас та використовуйте їх для своєї мети.
8. Чекайте на вирішальний момент
Це час, коли всі вищенаведені нюанси сходяться разом. Часто люди піднімають камеру до ока, щоб зробити знімок. Наприклад, мама хоче сфотографувати як діти грають у струмок. Вона піднімає фотоапарат, натискає на спуск і вважає, що справа зроблена. А що, якщо спостерігати трішки, вибрати позицію, подивитися що робить світло, спостерігати за рухом об'єктів і почекати, коли станеться щось незвичайне? У цьому полягає різниця між «просто зробити» знімок і «справді створити» його.
Генрі Картьєр-Брессон, який вважається батьком вуличної фотографії, вигадав «вирішальний момент», щоб позначити той збіг обставин, який дозволяє зробити хороший знімок. Він вибирає те місце, де світло добре і поєднується композиція, а потім чекає коли станеться диво. Звичайно, не у всіх у нас є час на те, щоб так знімати, однак, додавши навіть трохи такого відношення, ми зможемо зробити маленький ментальний крок від того, що називається «швидкий знімок» назустріч створенню знімка, що запам'ятовується. Зупиніться на мить, врахуйте всі моменти, описані вище, і зробіть незабутній знімок.