Skip to main content
10 заповідей фотографування портретів

10 заповідей фотографування портретів

Якщо вам не вдається робити красиві портрети, можливо, зараз найкращий час розібратися, як це зробити. Існує багато факторів, які впливають на отримання остаточного результату. Нижче ми наведемо 10 заповідей портретного фотографування. Якщо ви будете їх вдосконалювати (а також розуміти, де їх можна проігнорувати), ви зможете визначити свої слабкі сторони та недоліки застосовуваної техніки.

Для допомоги ми звернулися до кількох експертів у портретній фотографії, щоб отримати їхні поради та привернути їхню увагу до цього питання. Використовуючи поради редакційного та рекламного фотографа Джейсона Алдена (Jason Alden), фотографа краси і реклами Джеймі Гаррісона (Jamie Harrison), фотографа подорожей Девіда Лазара (David Lazar) та фотографа краси і гуру в галузі освітлення Дам'єна Лавгрова (Damien Lovegrove), ви можете не сумніватися, що наступний портрет буде кращим за всю вашу практику.


План та підготовка 


Damien Lovegrove: Будьте проникливими, щоб визначити настрій людини, який ви повинні передати через портрет. Орієнтуючись на такий вигляд, обирайте правильне положення та стратегію освітлення. Доводиться працювати в різних умовах - іноді клієнт у вечірній сукні перебуває в розкішному готелі, або це молодий чоловік, який гуляє по алеї під час дощу.

Я використовую освітлення відповідно до їхнього зовнішнього вигляду - чим м'якше світло, тим красивіше та захоплюючіше виглядає зображення; а чим твердіше світло, тим більш драматичним і емоційним буде портрет.   

Я використовую освітлення
  

 

2. Оберіть правильну позицію

Джеймі Гаррісон: Вибір правильних місць, правильного оточення для зйомки може призвести до дивовижних результатів. Чому людей так часто фотографують на пляжах, полях чи біля руйнівних будівель? Тому що це дуже ефективно працює!

Одягайте свою модель у відповідний одяг — одяг буде або виділяти її на тлі місцевості, або, навпаки, гармоніювати з нею.   
 

Оберіть правильну позицію

 

3.Задній план

David Lazar: Коли я подорожую, то часом бачу чудові фони та види, які хочу використовувати для зйомки, хоч ще й не знайшов людину, яку фотографуватиму. Хороше оточення може визначити різницю між стильною та художньою фотографією та надати сильний візуальний вплив.   
 

Задній план


Фон повинен бути чистим, він не повинен містити зайвих предметів або світлових плям у тінях, або ще чогось захаращує нічого, що відволікатиме увагу від людини на вашій фотографії. У великопланових портретах ви зазвичай концентруєтеся на характері людини, красі обличчя, його емоціях і харизмі, і дуже важливо захопити тільки його обличчя і нічого більше, нічого відволікаючого та зайвого.   

 

4. Зв'язок із об'єктом  

4. Зв'язок із об'єктом


Damien: Поспілкуйтеся зі своїм клієнтом, перш ніж приступати до зйомки. Найважливішою частиною процесу портретної зйомки є робота над встановленням хороших взаємин. Відкладіть убік своє обладнання, щоб ви могли приділити людині безроздільну увагу.

Розслабтеся та випромінюйте впевненість. Довіра та повага, які ви розвинете, з клієнтом за чашкою кави підвищать рівень відкритості вашої моделі. Наречені та наречені, сім'ї, діти, актори та моделі чудово реагують на позитивні жарти перед зйомкою. Я використовую спілкування, щоб придушити всі страхи та хвилювання.

Jamie: Якщо клієнти нервуються або соромляться, я прошу їх робити різні вирази обличчя, підморгувати, прикушувати язик чи надувати щоки. Це їх спочатку дратує, але після дотримання кількох підказок, вони неминуче починають природніше посміхатися. А якщо ні, як мінімум вдається зробити кілька смішних знімків.   
 

портрет

 

5. Освітлення   
 

david-laza.jpg


David: Краще не фотографувати обличчя людей за сильного сонячного світла, щоб уникнути жорстких чорних тіней, які падають на ділянки шкіри та очей. Як вихід, знімайте людину в тіні або під тентом, поза областю потрапляння прямих сонячних променів, де завгодно, щоб тільки запобігти жорстким тіням на фотографії; при цьому ви добре і висвітлить обличчя, звичайно, якщо відбитого світла навколо буде достатньо.

Таким чином можна створити динамічне та дуже привабливе освітлення, коли в очах персонажа зйомки можна побачити відображення хмар, вашого силуету, або інших об'єктів, що надає ефекту "ігристості" очей на фото.

Jamie: Якщо ви застрягли всередині закритого приміщення і вже набридло використовувати спалах, завжди можна використовувати зовнішнє освітлення. Світло з вікна - це фантастичний безкоштовний ресурс, що змінюється в залежності від часу доби.   
 

Направляйте людину


Вікна, що виходять на південну сторону, — найкраще, але оскільки влітку сонце світить досить яскраво, можна отримати результат при більшості можливих кутів його знаходження. Непрозорі вікна зменшуватимуть інтенсивність освітлення, і відбивачі можуть допомогти спрямувати світло прямо на персонажа зйомки.

Поєднуйте одностороннє освітлення зі світлими та темними відбивачами, щоб зробити емоційний портрет персонажа зйомки у півтіні. Атмосферу з темним фоном конвертуйте в чорно-біле фото та збільште контраст для посилення ефекту.

 

6. Направляйте людину  

 

balinese.jpg


David: Дуже добре, коли ви знаєте багато різних поз для портретної зйомки. У такому разі, коли доведеться починати знімати, ви швидко щось придумаєте, щоб направити людину. Людям подобається, коли ви вказуєте їм напрямок. Вони вірять, що завдяки вам будуть виглядати добре, тому охоче дотримуються всіх вказівок.

Завдяки аналізу інших портретів та дослідженню можливих поз під час роботи, ви можете відзначати, які з них застосовні до використання у майбутньому. Деякі ідеї поз, до яких я регулярно звертаюся - це, наприклад, як персонаж зйомки нахилився на поверхню, наприклад столу, або уперся про власні стегна, у сидячій позі, це допомагає зробити портрет привабливішим та особистішим. Інший приклад — щоб людина з чимось взаємодіяла, торкалася або тримала якийсь предмет у своїх руках, або спілкувалася з іншою людиною, щоб таким чином передавалася історія їхньої дружби чи турботи один про одного. Часто я маю предмети поруч з обличчям моделі, щоб підкреслити її очі, - можу попросити обмотати обличчя шматком тканини, можу просто сказати прикласти до обличчя руку, а також притулитися до стінки, або до якоїсь іграшки.

Якщо ви фотографуєте кількох людей, спробуйте собі уявити форму або образ, у які зможете їх підлаштувати, щоб вийшла цікава творча композиція. Це створить художнє фото, приємне для споглядання.   
Побудова людей в один ряд на вашій сцені також працює добре, використовуйте тривимірний простір, ставте людей на задній план. Можливо, вам вдасться зробити чудовий знімок з висоти пташиного польоту, експериментуйте з кутом.

 

7. Думайте про баланс кольору

Jamie: Підготуйте найбільш доповнюючі або контрастні кольори одягу персонажа зйомки та заднього фону. Зіткнення протилежностей додасть зображенню драматичності, тоді як кольори, що взаємодоповнюють, навпаки внесуть елементи гармонії та згуртованості. Колірний круг демонструє протилежні та доповнюючі кольори одночасно.

Jason Alden: Пам'ятайте той неприємний жовтий задній фон, коли ви використовували спалах у церкві, або на вечірці. Проблема в тому, що ви змішуєте 2 колірні температури, спалах (6000K) та вольфрам (близько 3000K).   
Хитрість у тому, щоб співвіднести дві температури. Ви можете зробити це, покриваючи спалах із гелем. Кольоровий гель - це лист напівпрозорого помаранчевого пластику, який додає вашому спалаху помаранчевий відтінок.   
 

переключити баланс білої камери


Після цього все, що вам необхідно - переключити баланс білої камери в лампи розжарювання і ви отримаєте красиву консистенцію кольору. Якщо використовувати спалахи Speedlite, потрібно помазати гелем еластичний бинт, і використовувати звичайні ножиці, якщо ви робите студійну серійну зйомку.

Ви можете купити маленькі пакетики з гелем різного кольору, щоб підлаштуватися під спалахи, але дешевше купити великі листи кольорового гелю і просто вирізати з них частини необхідного розміру.   
 

narrative.jpg


Damien: Кажуть, що фотографія заміняє тисячу слів, і якщо ваш портрет гідний того, щоб потрапити на обкладинку роман, чи зможе бути джерелом натхнення для поета, щоб написати вірш, ставте галочку, що це про вашу роботу.

Якщо якась цікава ситуація розгортається перед носом, наприклад, діти грають у дворі, використовуйте техніку репортажу. Робіть все непомітно, захоплюйте вирішальні моменти. Така техніка буде добре застосовна і на певних відрізках весілля.

Якщо цікавих ситуацій не знаходите, вам доведеться створити їх. Головне — мати ідеї, добре передавати їх персонажу зйомки та втілювати у дії, це схоже на те, як у кіно режисер спрямовує акторів. Для фотографій, де буде зоровий контакт, починайте без камери, оскільки вона може створювати бар'єр та відчужувати персонажа зйомки.

Працюйте спільно над появою у людини глибокого самовираження, допоможіть їй відчути себе комфортно на цьому рівні інтимності та інтенсивності. Потім дістаньте камеру, створюйте моменти та фотографуйте їх.

 

9. Використовуйте професійні прийоми


Jason: У мене часто виникає бажання зняти бізнесменів і тих, хто зазвичай не потрапляє в об'єктиви фотокамер. А остання справа, якою я хочу займатися - годинами ретушувати блискучу шкіру, коли повертаюся додому.

 Мій друг-візажист розповів мені про листи, які поглинають масло і миттєво видаляють його надлишки зі шкіри, щоб вона не блищала в кадрі. Їх можна купити за кілька фунтів, і я завжди ношу їх у своїй робочій сумці. Я зазвичай пропоную пачку людині, яку фотографуватиму. Листи містять зовсім невелику кількість порошку, що допомагає зменшувати блиск, проте люди про це не здогадуються.

Мені подобається мати освітлення недалеко від персонажа зйомки. І не важливо, який модифікатор ви використовуєте, чим ближче ви підставляєте освітлення, тим м'якше вийде фотографія. Біда в тому, що, швидше за все, ваші лампи не даватимуть достатньо слабкого світла, щоб дозволити вам знімати з відкритою діафрагмою, навіть якщо на камеї встановлено ISO 50.

Існує спосіб обійти це, і так весь час роблять професіонали використовувати фільтри ND. Якщо вибрати ND 4x, ви зможете спуститися до f/1.8 або f/1.4 і продовжувати знімати з драматично яскравим освітленням.   
 

darkeningbackgroundat.jpg


Ця техніка поширюється і на зйомку на вулиці, якщо вам потрібно створити темний драматичний фон, знімаючи на діафрагмі f/2.8 і більше. Використовуйте малу глибину різкості та регулюйте ND, щоб злегка недотримати яскраву сцену. Потім використовуйте освітлення/спалах Speedlite, щоб виділити і висвітлити затемненого персонажа зйомки.

Ви коли-небудь стикалися з ситуацією, коли штатив чи лампи встановлені на вулиці хиталися від вітру? Це може пошкодити знімок і, ще гірше, ваше обладнання! Ви можете купити мішки з піском, але тоді вам доведеться нести додаткову вагу, якої можна було б уникнути.

Я винайшов багато пристроїв для фіксації свого спорядження. У мене є колекція ременів (тканини петлі високої якості), які я використовую для кріплення сумки, або стендів.   
 

amphots.jpg


Також карабіни чудово підходять для кріплення незручних об'єктів або навіть просто для страхування обладнання під час транспортування.

Люди, які носять великі окуляри, в товстій оправі, такі популярні серед хіпстерів можуть створити головний біль для фотографів, які люблять використовувати спалах.

Якщо ви перебірливі, як я, то дратуватиметеся при вигляді свого спалаху, відображеного в окулярах і зрештою почнете переналаштовувати освітлення.   
Ви можете попросити зняти їх, але якщо людина завжди носить окуляри, то портрет просто не буде реалістичним відображенням вашого персонажа.   


Тоді попросіть підняти ручки окулярів на кілька сантиметрів вище за вуха. Люди, безперечно, знайдуть це прохання дивним і дивитимуться на вас, як на божевільного, але з вигляду спереду неможливо буде помітити різницю, а неприємні відбиття спалаху на знімках таким чином зникають.

henderson.jpg

 

10. Постобробка фотографій

David: Якщо ви знімаєте у природному освітленні, то повинні бути здатними виводити відблиски в очах Dodge пензлем. Зуммуйте очі, і за допомогою кисті Dodge клацніть на відблиски, поки вони не стануть яскравішими і зроблять очі "палаючими".

Ще одна порада - змастити шкіру в тих місцях на обличчі, де є яскраве відображення або з'являється тінь. Також це застосовується для зморшок. Створіть новий шар (він буде порожнім) та виберіть опцію Brush. Встановіть його твердість 0 і непрозорість приблизно близько 60%. Потім натисніть клавішу Alt (або клавішу Option для користувачів Mac) на бажаний тон шкіри поруч із проблемною областю, щоб взяти зразок кольору. Потім зафарбуйте цю область вибраним пензлем.

Продовжуйте приймати нові зразки кольору зі зміною тону шкіри, а також змінюйте розмір пензля, якщо це необхідно.

Коли ви покрили проблемну область на шкірі певним тоном, ви можете змінювати непрозорість нового шару, змішувати його з оригінальним кольором, можливо, у змісті близько 65%, щоб все виглядало природно і призвело до найкращої якості зовнішнього вигляду шкіри.

Jason: Інструменти різкості дійсно потужні, але великий недолік полягає в тому, що вони зазвичай обробляють відразу все зображення і можуть зробити шкіру дуже негарною. Відмінний трюк у Lightroom - використання масjr з панелі різкості. Загалом, я встановлюю різкість приблизно до 50, тому що дійшов висновку, що цифрові зображення ніколи не виглядатимуть супер, якщо ставити всі 100%.   
 

sharpening.jpg


Після різкістю йде другий чарівний інструмент — маски. Притисніть клавішу Alt (або клавішу Option у Mac) і з'явиться білий екран, що свідчить про те, що зображення було вирізано. Потім, все ще із затисканням клавіші Alt (Option), перетягуйте маскуючий слайдер праворуч. Тоді буде видно області, які ви виділяєте. Загалом, якщо йдеться про портрет, хочу звернути вашу увагу на волосся та очі, які можна виставити у 90%.

Jamie: Тонування було технікою фотолабораторії для додавання різних світлих і темних тонів на чорних та білих відбитках, використовуючи хімічні речовини, такі як селен або мідь. Це набагато легше та безпечніше зробити в цифрі за допомогою Lightroom або Photoshop, а також легше керувати процесом.   
 

portrait_split.jpg



Джейсон Алден (Jason Alden)   
Джейсон двічі був нагороджений як бізнес-фотограф року у Великій Британії на UK Picture Editors' Guild. Після навчання, він створив собі репутацію в обробці фотографії, спочатку в агенції фотографії Newscast, а потім як шеф відділу фотографії бізнес газеті City A.M. Спочатку він знімав редакційні портрети для The Independent, The Wall Street Journal та Bloomberg, фокусувався на техніці освітлення, для корпоративних клієнтів, що дозволило йому побувати на всіх континентах у світі. Веб-сайт фотографа: www.jasonalden.com.   


Джемі Харрісон (Jamie Harrison)   
Джемі - професійний фотограф, фото-журналіст, що спеціалізується на красі, комерційних портфоліо та портретної зйомки. За свій майже 30-річний стаж, він писав для кількох журналів у Великій Британії, багато його фотографій опубліковані в журналах та на веб-сторінках усього світу, у тому числі на перших сторінках. 


Девід – фотограф подорожей із австралійського Брісбена; він спеціалізується на фото життєвих епізодів, краси та культури. Його портрети та пейзажі з усього світу були опубліковані в National Geographic, Lonely Planet та різних журналах подорожей. Сайт фотографа: www.davidlazarphoto.com   

джерело   
www.amateurphotographer.co.uk/technique/portrait_photography/the-10-commandments-of-photographing-portraits-42922.