Дистанційне навчання: проблеми чи нові можливості?
Освічена нація — європейська нація.
Навчання дистанційно вже стало нормальним явищем для нашої країни. Багато школярів, вчителів й батьків адаптувалися до онлайн занять. Я вирішила порівняти, чи стало легше учням і викладачам, з якими труднощами доводилося стикатися, адже особисто для мене дистанційні заняття в березні та в січні дуже відрізняються. Для того, щоб дізнатися подробиці цього процесу, я взяла невеличке інтерв'ю у кількох учнів з мого класу, а також у класної керівниці.
— Чи стали легшими у січні уроки онлайн, у порівнянні з березнем?
— Легше не стало, адже більшу частину часу ми перебували без чітких пояснень учителів, що було дуже складним для нормального отримання знань, як в березні, так і в січні. Також в березні як школярі, так і вчителі були не пристосовані до навчання онлайн, спостерігалися проблеми з технікою, а іноді її відсутність, — розповіла моя однокласниця Софія Абдуліна.
А моя подруга і однокласниця Аліна Ковальова, навпаки, вважає інакше.
— Мені стало легше вчитися в січні, ніж у березні. Я пристосувалася до виходів у зум і добре розібралася з іншими програмами для навчання.
— Ну а як же все-таки легше вчитися: очно чи онлайн? — запитала я.
— Онлайн вчитися легше, бо дається більше часу на роботу, — відповіла мені Аліна.
Софія ж думає по-іншому.
— Мені набагато легше вчитися очно, адже вчитель доступно пояснює матеріал, я можу задати питання в разі потреби.
— З якими ж труднощами довелося зіткнутися в навчанні онлайн?
— Не всі вчителі виходили на зв'язок і пояснювали нам матеріал, нестабільне інтернет-з'єднання, а також іноді занадто багато завдань і мала кількість часу, — пояснює Софія. Такої ж думки й Аліна.
— Дистанційно вчитися, хоч і нелегко, але ж є якісь плюси? — поцікавилася я у моїх співрозмовників.
— Я вважаю, звичайно, є. Можна було пізніше прокинутися, на деякі уроки давалося більше часу, а також іноді залишалося більше вільного часу, — розповіла Аліна. Софія, навпаки, не побачила ніяких плюсів.
Також, окрім школярів, я запитала і вчителів. І ось одна з розповідей моєї вчительки з фізики.
— Навчати дітей як у березні, так і в січні було складно, тільки в березні ми були не пристосовані до техніки та до виходу в зум. Звичайно, всім учителям набагато легше викладати онлайн, адже ти бачиш перед собою дитину, можеш нормально пояснити матеріал. Тим більше, на онлайн-навчання ти можеш тільки сподіватися на самоорганізацію дитини і на його слова про виконання завдань, адже деякі навіть не заходили на платформи для навчання. Без сумніву, в будь-якій ситуації є позитивні моменти. Наприклад, я краще почала розбиратися в техніці й навчилася працювати на різних платформах для навчання дітей.
Насамкінець, можемо зробити певні висновки. На дистанційному навчанні всім було складно, але ми навчилися новому, і в цьому є свій плюс. Ми впоралися, працювали не покладаючи рук.
Катерина ПСАРЬОВА, учасниця гуртка «Точка зору» ЦДЮТ №5 м. Харкова, переможець обласного творчого конкурсу серед журналістів «Часопис» у номінації «Вдалий дебют»