Здоров’я та успіх: інноваційні педагогічні технології та методики
По-перше, цей вид діяльності прекрасно знімає емоційну напругу і фізичну втому, тобто стабілізує стан нервової системи. По-друге, активізує одночасно в мозку три центри та їх взаємодію:
1) творчий відповідає за творче мислення;
2) дрібної моторики активує: • логічне мислення; • управління увагою; • рухову і зорову пам'ять, уяву, координацію рухів;
3) мовний: • переводить невербальне зображення (картинку) у вербальне (казку, розповідь, вірш); • стимулює розширення словникового запасу (як активного, так і пасивного), вміння висловлювати свої думки якомога точніше.
Отже, ця методика допомагає відобразити стан внутрішнього світу дитини на даний момент в образі, формі, кольорі та створює можливість проаналізувати цей стан при виведенні образотворчого ряду у вигляді тексту (казки, оповідання, вірша). Діти із задоволенням створюють із пластиліну власний всесвіт: Квітку роду, Сонечко, Дерево життя, Пташку щастя, Краплинку тощо.
Це допомагає їм знайти і реалізувати свою життєву плідну і продуктивну програму. Заняття супроводжуються відеорядом з музичним супроводом. Кольорове різноманіття допомагає відновити сили та покращити емоційний стан дитини. Дуже важливим є зворотний зв’язок зі школярами. Щоб його здійснити, потрібні заохочувальні дії:
1) дипломи,
2) використання робіт в оформленні інтер’єру школи,
3) участь у конкурсах,
4) створення відеороликів з використанням готових робіт дітей.
Приклади дитячих робіт (родові дерева класів):
Н. В. Веселицька, авторський урок ліплення