Skip to main content

Навчайкові принади

     Настуня стояла біля великого будинку. Її глибокі озерця блакитних очей дивилися на цей світ здивовано і допитливо. Раптом їй здалося, що все навкруги заясніло тисяччю діамантових блискіток і оповилося серпанком солодкого простору легкості й таємничості. Враз спалахнули зорі, закружляли у високості, забриніли ніжними струнами невловимої мелодії й ніжним дощем посипалися над Всесвітом.

       Щось стукнуло… І раптом виринув сніжно-білий кінь з осяяним сонцем вершником.

        Агов! Настусю! Мерщій сідай поруч! Я покажу тобі усі принади мого царства! гукнув вершник. Я відвезу тебе у привабливу Країну Знань! Туди, де завжди весело і цікаво, де струмують ріки, до небес піднімаються стрімкі гори, співають моря й океани, шепотять трави і танцюють птахи під небесами. У ту чудову країну, яка заворожує своїми таємницями й загадками, які так весело відгадувати!  Настуню! Наздоганяй!           

          Дівчинка враз ніби прокинулася від сну, підбігла до коня, і вершник легким порухом руки посадив її верхи, поруч із собою.

           Вони помчали з великою швидкістю. Вітер гладив обличчя, розвівав біляві кіски, нашіптував якісь таємниці... А коник мчав і мчав все далі й далі… Раптом зупинився, застиг.

           Перед ними стояв казковий палац. Він був збудований із кольорових олівців і різнобарвних книжок, крізь вікна виглядали фарби, а зверху на димарі кружляла розмальована куля.

            Що це за куля? запитала Настуня. 

            Це глобус! Він увібрав у себе всі чудеса світу, розселив нації й народи, розкидав ліси й гори. Засипав пісками пустелі. Зібрав усіх звірів. Заходь, Настуню. Ми приїхали. Це мої володіння. Я збудував цей палац. Звати мене Навчайко. І завдання моє  навчати дітей. Ось поглянь, це дошка, на якій я записую завдання для дітей. А це їхні зошити, в які вони пишуть відповіді. А ці розкішні стільці парти, за якими навчаються діти.

              Настуня з цікавістю слухала пояснення Навчайка. Він раптом перетворився у Чарівника. На голові його засяяла корона, в руках з'явився великий різнокольоровий пензель, а одяг засвітився багатьма сонечками.

         Ой як цікаво!вигукнула Настуня! Ви ж засвітилися! 

         Еге ж, промовив Навчайко. Це тому, що я маю багато знань і хочу їх тобі подарувати! Хочеш?

         – Звичайно, хочу!

         Але вони так просто до тебе не прийдуть. Їх треба здобути.

         А що значить здобути? 

         А це означає, що все, що я буду тобі пропонувати, ти повинна старанно виконувати. Ти згодна це робити? 

         Звичайно, згодна! А що я повинна робити? 

         Ось сідай за парту, бери в руку ручку і пиши.

         Але ж я не вмію!

         Сьогодні я тобі дам чарівну ручку, яка тобі нашепче, як це робити, а далі ти поступово сама навчишся!

          Ой, як цікаво! А що писати?

         Пиши: «Я учениця і прийшла в школу, щоб навчатися».

         Як гарно я написала,зраділа дівчинка 

         Цілий день Настуня навчалася. Їй допомагали гномики, які звідкілясь забігали в клас, а потім лисички розповідали казки, а зайчики рахували морквинки. І весь час із нею в класі був Навчайко, який своєю чарівною паличкою змахував і навкруги все обсипалося блискітками. То прилітали різнокольорові метелики, то співали дивовижні птахи. І так їй було цікаво й весело, що вона не зогляділася, як усе це закінчилося і чарівний Навчайко знову перетворився на звичайного вершника і запросив Настуню в дорогу!

          Вони поверталися додому.

        Настуню! Завтра я тебе знову заберу в своє царство! Ти згодна? 

        Звичайно, згодна! 

        Я чекатиму на тебе! До завтра! Дякую!

        Настуня перевела подих. 

         І що це було?

 

Зоя ПАЦАЛО