Перед Великоднем відбулися збори секції критики та мистецтвознавства КОНСХУ. Головна тема — забезпечити делегатів на важливі спілчанські заходи: з'їзд та конференцію. Обміркувати творчі проєкти та завдання на майбутнє. Оскільки кожен знає добре можливості членів секції, справа була майже миттєвою. Делегатами обрані В. Карпов, З. Чегусова, В. Петрашек, О. Зикєєва, Г. Ярова.

В умовах війни все стало непростим, виборюючи перемогу, кожен намагається внести свій внесок. Тому чимало мистецтвознавців, які вимушено проживають за кордоном, приєдналися в он-лайн форматі та ті, хто не зміг бути присутнім. Кожному дали змогу висловитися стосовно порушених питань.
Так Ольга Лагутенко подякувала за плідну працю та організацію проведення зборів. Ганна Лавреха довірила голосувати Валентині Єфремовій, оскільки не змогла приїхати з Болгарії до України. Вітання передала Олена Голуб та пропозицію влаштувати її персональну виставку в галереї «Мистецька світлиця».
Приєдналася до зборів Кашшай, яка в цей час мала лекції в НАОМА. Подякував за запрошення Володимир Петрашек, який знаходиться в лавах ЗСУ. Дехто не зміг, особливо з іншого континенту, приєднатися у незручності часу.
Олексій Роготченко запропонував підтримати Костянтина Чернявського на другий термін головування НСХУ. В цілому відчувалася доброзичлива атмосфера та бажання, як можна краще сприяти загальним справам Спілки. Головував зборами голова секції Віктор Карпов, який простежив усі формальні документальні умови. Секретарем зборів була призначена Карина Кравець, яка вела протокол.



Для більшості з нас такі зустрічі — це важливий момент обміну новинами, думками, запрошення до виставок. Так, в галереї «Мистецька світлиця» відбувається виставка художниці з Австралії Ольги Шевель, яку ми пам’ятаємо з часів її участі у проєктах Українського фонду культури. Свої картини мисткиня передала для аукціону на підтримку воїнів, які проходять реабілітацію в одній із київських лікарень.
Присутні оглянули виставку «Свій погляд» художників Григорія та Клавдії Довженко (1899—1980), біля картин була проведена фотосесія. Цей момент дуже зворушливий, бо нагадав непростий час гоніння митців, причетних до Бойчукістів.
Оригінальні орнаменти заслуженого художника України Григорія Довженка отримали назву «кам’яні вишиванки», як пам’ятки національного значення. Так перекинувся місток в просторі й часі. Так артефакти, зроблені в далекі часи в Таджикистані, куди під час війни був переведений Київський художній інститут, нагадали про непрості часи існування українського народу.

Виставка підкреслила, що мистецтво завжди слугує суспільству змістовними темами, характерними художніми образами, притаманними українській спільноті та сповненими потужною енергетикою.
Тримаймося з вірою в мирне життя та скорішу перемогу над ворогом.
Фото збірне