Мова графіки в екслібрисах Єлизавети Мазур
Єлизавета Мазур - київська художниця-графік, нещодавно завершила навчання в Національній академії мистецтва та архітектури в Києві (2016). Вона навчалася книжковій та станковій графіці, а її улюбленою графічною технікою з роками став лінорит. Дві дипломні та численні курсові роботи були виконані у цій техніці. Мова її графіки тонка, сповнена таємничого змісту та символізму. Пригадати лише її дипломну роботу – ілюстрації до книги «Озерний вітер». Численні деталі та перетікання світла у темряву створили неймовірно виразні графічні образи. Враження, викликані драматичністю сцен з книги, наповнюють глядача та не дають відірватись від побаченого.
З роками вироблений авторський стиль легко упізнається за лініями та тематикою графічних творів. Робота в техніці лінорит відрізняється терплячістю та неймовірною увагою до дрібних деталей, що в своїх роботах показує нам Є. Мазур.
Окрім графічних ілюстрацій, художниця звертається і до відтворення книжкових знаків – екслібрисів. Тонка робота на маленькій площині дається їй легко. Вона створює екслібриси та присвячує їх близьким та знайомим людям.
Здавна мистецтво екслібрису було у пошані серед мистецької спільноти. На творче бачення студентів НАОМА (Національна академія мистецтва та архітектури), серед яких була і Єлизавета Мазур, сильно вплинуло графічне мистецтво таких художників, як С. Адамович, Г. Нарбут, В. Перевальський, В. Лопата та інші.
Майстерня Г. І. Галинської, що має назву «Оформлення та ілюстрація книги», з якої вийшла і Є. Мазур, виховує у студентах особливе відношення до ілюстрування твору чи книги, за яке береться митець. Г. І. Галинська наполягає і нині, що традиційна станкова графіка, виконана в техніках лінориту, деревориту, офорту чи літографії – є найліпшим варіантом не лише для майбутнього вигляду книги, а ще і для особистого творчого надбання. Досвід роботи в сталих традиційних техніках дає змогу легко перейти до сучасних. Єлизавета Мазур має досвід роботи і в комп’ютерній графіці, адже це дуже важливо для сучасного молодого митця. Її авторська мова не змінюється. Ми так само впізнаємо її почерк і в графіці, і в акварелі.
Таким молодим та перспективним митцям, як Єлизавета Мазур, можна лише побажати успіху та стрімкого професійного зростання.