Огляд «Тесли Model Y»
Вартість стандартної Model Y - $41,99. Доступ до інтернету - $10 на місяць. Запас ходу - 500 кілометрів. Мій улюблений елемент дизайну «Тесли» – це її логотип у формі літери Т. У цієї моделі повністю скляний дах.
Теслу рекомендують тримати по можливості завжди підключеною до живлення, щоб зберігати батареї в теплі. Якщо поставити автомобіль на зарядку і замкнути, то кабель заблокується і його не можна буде витягнути. Тобто, якщо заряджати машину на вулиці, кабель ніхто не зможе вкрасти. Але особисто я купив би «Теслу» за наявності гаража.
Гарантія на батареї – 8 років. Перші машини почали продавати 10 років тому, і вони досі успішно їздять. Тому ніхто точно не знає, який насправді цикл життя у батарей «Тесли».
«Тесла» обладнана відеокамерами, переднім радаром та ультразвуковими датчиками. У неї непоганий автопілот, але я все ж вважаю, що для того, аби автомобілі змогли повністю їздити самостійно, необхідно буде переробити дороги і підстроїти їх спеціально під автономні автомобілі. Хочу зазначити, що загалом автопілотом «Тесла» я залишився незадоволений. Базовий автопілот іде в комплекті стандартної версії кожної моделі, тоді як за повний автопілот необхідно доплачувати 10 тис. доларів. При цьому його рекомендують використовувати тільки на «хайвеях», тримаючи обидві руки на кермі і не відволікаючись. Сподіваюся, в майбутньому технологія удосконалиться, і я зможу їй більше довіряти.
Так, не потрібно робити заміну масла, не потрібен бензин. Але екологічність електрокарів поки під питанням, якщо враховувати викиди парникових газів не тільки при експлуатації автомобіля, але також при його виробництві, зарядці й утилізації. Однак я все ж вважаю, що за електромобілями – майбутнє!
Юрій СОЛОМАХА, фото автора