Обережно! Пиво…

Обережно! Пиво…

Чимало людей серед населення країни дотримуються думки, що пиво є зовсім нешкідливим для здоров’я безалкогольним напоєм. На жаль, цій хибній думці сприяє недостатня інформованість людей з одного боку, з іншого – недобросовісна пивна реклама.

А тепер про «пиво, як воно є»… Автор цих роздумів звертає увагу громадськості на ту небезпечну ситуацію, яка склалася в останні роки у зв’язку з поширенням штучно розрекламованої «моди» на цей шкідливий для здоров’я людей алкогольний напій. Тому настала пора, як то кажуть, розставити всі крапки над «і». Інакше проблема буде тільки ускладнюватись.

По-перше, одразу треба розвіяти міф про те, що пиво не шкодить здоров’ю. Нібито в пиві вміст алкоголю є настільки незначний, що ним можна просто нехтувати. Між іншим, тим, хто навіть і не здогадується як і з чого виробляється пиво, не завадить знати, що для його виготовлення використовується спеціальний пивоварний солод, хміль і вода, частіше за все з додаванням рису або цукру. Вміст спирту в пиві коливається від 2,2% до 4%, однак є і сорти з більш високим відсотком алкоголю.

По-друге, в дезінформації населення відносно якісних властивостей пива, його корисності або шкідливості винна переважно брехлива, але завжди цілеспрямована, нав’язлива і агресивна реклама, для створення якої виробниками пивної алкогольної продукції залучаються, зрозуміло, за дуже хорошу плату, досвідчені спеціалісти і психологи.

Як стверджує і намагається це «вбити в голову» потенційному покупцеві реклама, будь-яке більш-менш міцне пиво – це пиво для «справжніх чоловіків». Після такої недобросовісної і цинічної «обробки мізків» багато хто з них, особливо молодь, починає вважати, що пити міцне пиво це престижно, а значить нешкідливо. Та хто ж там вже буде думати про якусь шкідливість, коли хочеться виглядати справжнім чоловіком.

Саме у цій свідомо неправдивій інформації про таку легкодоступну і досить поширену серед молоді алкогольну продукцію є підступність і небезпечність пивної реклами.

Характерно, що після того, як на вулицях міста виробниками пива були розміщені великі рекламні щити (бігборди) із заохочувальними закликами типу «Освіжись на ходу!» молодь таки «повелася» (говорячи молодіжним сленгом) на цю «мульку», як маленькі діти на мильну бульбашку. Підкоряючись стадному почуттю, молоді люди, почали з тих пір «освіжатися» на ходу. Як правило, в одній руці пляшка пива, в другій – сигарета. П’ють пляшки усі, і хлопці, і дівчата.

На шпальтах друкованих видань періодичної преси, на численних плакатах і бігбордах, а також на екранах телевізорів рясніє реклама алкогольної продукції, в тому числі, часто-густо, пивна. Причому на транспорті, зокрема у метрополітені, без супровідного попередження про шкідливість алкоголю для здоров’я, як це передбачено Законом України «Про рекламу».

Дивлячись на негативний вплив пивної алкогольної реклами, мимоволі приходиш до висновку, що не менш шкідлива ніж саме пиво його реклама, беручи до уваги її нахабну і цинічну цілеспрямованість на молодь виробниками пивної продукції в гонитві за надприбутками.

Шкідливість алкогольної (тобто пивної) реклами, крім того, що вона недобросовісна і брехлива, полягає ще і в тому, що вона дає далеко не найкращий приклад молоді для наслідування і самоствердження у своєму подальшому житті. Така реклама навпаки руйнує особистість в окремо взятих людях і перетворює їх усіх в якийсь натовп, в безлику сіру масу, діями якої в таких умовах зручніше маніпулювати господарям пивних виробництв для досягнення своїх власних інтересів.

Зрозуміло, що тут вже не до моральності, не до духовності, не до збереження здоров’я нації. На жаль, найбільш нищівного удару пивна алкогольна реклама завдає здоров’ю молоді, образно кажучи, нашому майбутньому, штовхаючи її до алкогольної розпусти. Є навіть спеціальний термін – «пивний алкоголізм», який розвивається більш непомітно і вкрадливо ніж від більш міцних спиртних виробів, таких як вино і горілка. Але коли вже розвивається, то це досить важка форма алкоголізму.

Спеціалісти, зокрема наукові співробітники відділу профілактики і лікування алкоголізму інституту наркології АМН України, вважають, що визначення «пивний» алкоголізм у медицині штучне. Це, власне, такий самий алкоголізм, тільки на ранніх стадіях формування.

Іншими словами, пиво – це «ворота в алкоголізм». Зазвичай людина з «пивним» алкоголізмом повільно, але впевнено переходить на міцніші напої. Алкоголізм у кожного індивідуума розвивається по-різному і по-своєму. В середньому, початком залежності можна вважати вживання пляшки-двох (і більше) пива частіше двох-трьох разів на тиждень. Цей процес індивідуальний і, як правило, повільний – від двох до п’яти років. В результаті регулярного вживання будь-яких, навіть слабоалкогольних напоїв, зокрема пива, протягом всього цього періоду, так зване «культурне пиття», або звичайне пияцтво як спосіб життя, перетворюється в хронічну хворобу, назва якої всім відома – алкоголізм. А він веде як до фізичного, так і до психологічного руйнування організму людини, до помітного зниження її розумових здібностей.

Регулярне вживання пива (більше 0,5 л на день) приводить до розвитку такої психологічної патології як дистрофія міокарда, відомої з давніх часів під назвою «пивне серце». Природно, спостерігаються загострення хронічних захворювань, страждають органи травлення і мозок, з’являються інші недуги. У зв’язку з тим, що в пиві знаходяться певні гормони, розвивається ожиріння. До речі, кухоль пива, якщо його вживати щоденно протягом року, збільшує вагу додатково до 15 кг. Про це, правда, знали і раніше. Недарма свого часу Бісмарк казав: «Від пива стають лінивими, дурними і безсилими».

При частому вживанні пива діяльність шлунково-кишкового тракту відбувається в стані перенапруження, особливо це стосується печінки.

Багато людей ще доволі погано поінформовані про підступність пива. І прикладом того є пивні застілля. В Баварії (Німеччина), наприклад, щорічно проводять традиційні пивні фестивалі. Черговий за рахунком, що відбувся недавно, приніс сумні рекорди. В цей день було випито більше 5 млн літрів «чудового» баварського напою. 223 любителя його було навіть госпіталізовано до лікарень у несвідомому стані. Прикро, але і в нас де-не-де вже проводяться такі безглузді змагання в дурості, які виробники пива в рекламних цілях для кращого збуту своєї сумнозвісної продукції називають фестивалями.

Давно відомо, що пиво характеризується токсичним ефектом у відношенні органів і клітин, що несуть відповідальність за продовження роду. Пиво в деяких випадках приводить до розвитку безпліддя. А якщо і з’являється вагітність, то отруйні сполуки пива, як і інших спиртних напоїв, здатні привести до розвитку анатомічних і психічних дефектів, з чим діти і з’являються на світ, якщо, зрозуміло, доживають до пологів.

Є чимало даних, які говорять за те, що пиво у порівнянні з вином є частішою причиною ускладнень пологів та їх результатів. І про це свідчать не лише досліди на тваринах, але й клінічні спостереження. Крім того, вживання пива в ті місяці, коли матір годує дитину груддю, приводить до серйозних порушень здоров’я дітей. І це особливо треба знати молодим матерям.
Пиво, про що свідчать праці онкологів, сприяє також і розвитку злоякісних новоутворень, стимулюючи ріст ракових клітин. Спеціалісти стверджують: 0,5 л пива за міцністю в об’ємних відсотках рівноцінно 50 грамам горілки; 1,0 л пива – це вже 100 грамів. Не знаю, як для кого, але для 15-річного підлітка, який ще не отримав навіть паспорта, але вихилив N-ну кількість алкоголю, це навряд чи буде корисним.

Продовжуючи нехитрі розрахунки, можна сказати, що чотири пляшки пива – це склянка горілки… Чи треба дивитися крізь пальці, якщо ваша дитина інколи бавиться пивком? Але вирішувати вам, батькам. Зараз молодь бавиться пивною продукцією всіх сортів (а їх більше півсотні – так добре постаралися виробники) на жаль де завгодно і коли завгодно, а пивна реклама тільки спонукає і заохочує молодих людей гуртом «освіжитися на ходу». Молодь дудлить пиво на вулицях, у підземних переходах, у дворах і під’їздах, у скверах і парках на лавочках, навіть у громадському транспорті. Якщо це ганебне явище вчасно не припинити, то таке розливне безмежжя і зухвале свавілля пивної алкогольної реклами, яка пропагує нездоровий спосіб життя, обов’язково приведуть як до деградації особистості, так і до розвалу сімей, а з часом і до знищення генофонду нації в цілому.