Розвиток дитини

Як виховати успішну дитину?

Якщо запитати батьків, якими вони прагнуть бачити своїх дітей у майбутньому, в більшості випадків чуємо відповідь – «успішними». Насправді це хороша амбіція, але варто зазначити, що бачення шляхів досягнення такого омріяного результату кардинально різниться. Ми поспілкувалися з мамами діток, які вже досягли перших серйозних успіхів. Одна з них, Світлана Беленко, мама Поліни, поділилася з нами декількома секретами.

Василь Сухомлинський про людяність

Василь Сухомлинський був переконаний, що основою духовності людини є розвинена моральність, а підгрунтям інтелектуального й загального розвитку – розвинені почуття, емоційність дитини. Тому так багато уваги приділяв формуванню у вихованців моральності й емоційності, щирості, підкреслюючи важливість поєднання цих рис особистості. Педагог наполягав, що людяне в людині виникає завдяки вихованню почуттів, формуванню культури. «Навчати людяності – найскладніша і неймовірно важка справа, – писав В. О. Сухомлинський. – Це означає затвердити вже в маленькій дитині потребу в другові, дорожче від якого немає в світі. Однією з найбільших радощів дитини має бути просто спілкування з людиною: я прийшов до тебе тому, що не можу без тебе жити». Інтерес до іншої людини, повага до індивідуальних відмінностей, прихильне спілкування допоможуть дитині осягнути сутність відносин у суспільстві, краще зрозуміти себе.

Що таке інтерес і як його виховати

Дорослі мають розуміти: якщо дитина здорова й у неї задоволені базові потреби у любові з боку найближчих дорослих, то навколишній світ для неї складає найцікавішу пригоду, є захопливим у всіх його проявах, а отже складає повсякчасний інтерес. Своєчасне й уміле підтримання цього стану є запорукою виникнення наступних стадій розвитку цікавості, її поглиблення й трансформації в діяльність.

На ниві добротворення

Під час Новорічних та Різдвяних свят вихованці та педагоги Будинку дитячої творчості Шевченківського району м. Києва прагнули створити гарний настрій, атмосферу любові й доброти для гуртківців та батьків творчих об’єднань БДТ, дітей та родин учасників бойових дій на Сході України, дітей-сиріт, дітей з багатодітних родин, якими опікується соціальна служба Шевченківського району м. Києва.

Формування пізнавальних проблем учнів за Василем Сухомлинським

Психологи доводять: потреба є основною рушійною силою активності людини, що набуває різноманітних форм вираження. Потреба залишається сталою за своїми характеристиками, навіть коли не усвідомлюється людиною.

Дошкільник і цифрові технології

Цифрові технології невпинно заповнюють простір життя людини — професійний, сферу дозвілля, побуту, спілкування… І дитина, навіть найменша, оточена ними з усіх боків. Добре це чи погано? Дослідження щодо застосування інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку дітей дошкільного віку в зарубіжних країнах ведуться з початку 70-х років минулого століття. За результатами цих досліджень, а також розвідок українських науковців періоду незалежності, було зроблено висновок про доречність використання інформаційно-комунікаційних технологій у дошкільному віці, зокрема, у навчально-педагогічній практиці дошкільних закладів.

Криза першого року життя: відкриття світу і себе

Минув майже рік відколи маля криком сповістило світ про своє народження. Ще два-три тижні, і воно переступить важливу ме­жу свого життя. Не перерахувати всього, що його цікавить і що він уже може! Але у радісну картину дитячих успіхів і досягнень, що так тішить батьків, раптово додаються фарби дитячого протесту (неслухняність, вередування та ін.). Багато хто з батьків міг би оповісти щось подібне: «Сашуню просто не впізнати, як підмінили дитину. Раніше посадиш його у манеж, покладеш іграшки, і він тихенько сидить, перебирає їх, роздивляється. А тепер — на хвилинку залишити неможливо: з манежу вилазить і швиденько уповзає до ящиків, з яких вивертає все підряд…»

Квітка роду

Відеоряд 1. «Україна — країна здійснення Мрій» (картина Наталії Веселицької) + мінусовка «Сад любові та радості» (музика Світлани Потері). Думаю, що кожен з нас мріє жити в країні здійснення Мрій. Ось я і намалювала картину «Україна — країна здійснення Мрій»: на небі — сонях, беріг з хатою та садочком, океан Мрії. І ще — корабель Мрії і капітан.

Дитина не розмовляє? Швидше до фахівця!

Помірковані бать­ки дуже уваж­но стежать за тим, як говорить їхня дитина, оскільки усвідомлюють важливість розвитку мовлення та пов’язаних з мовленням психічних процесів. Чудово, коли дитина проявляє інтерес до спілкування і розмовляє розбірливо. Але якщо вона мовчить, говорить зовсім мало або настільки нерозбірливо, що навіть близькі не можуть її зрозуміти — це має викликати занепокоєння. Усе частіше логопеди-практики стикаються з тим, що дитина не розмовляє або мовлення її значно відрізняється від мовлення однолітків. Навіть неспе­ціалісту зрозуміло — це порушення норми.

Сторінки