Розвиток дитини

Що таке інтерес і як його виховати

Дорослі мають розуміти: якщо дитина здорова й у неї задоволені базові потреби у любові з боку найближчих дорослих, то навколишній світ для неї складає найцікавішу пригоду, є захопливим у всіх його проявах, а отже складає повсякчасний інтерес. Своєчасне й уміле підтримання цього стану є запорукою виникнення наступних стадій розвитку цікавості, її поглиблення й трансформації в діяльність.

На ниві добротворення

Під час Новорічних та Різдвяних свят вихованці та педагоги Будинку дитячої творчості Шевченківського району м. Києва прагнули створити гарний настрій, атмосферу любові й доброти для гуртківців та батьків творчих об’єднань БДТ, дітей та родин учасників бойових дій на Сході України, дітей-сиріт, дітей з багатодітних родин, якими опікується соціальна служба Шевченківського району м. Києва.

Формування пізнавальних проблем учнів за Василем Сухомлинським

Психологи доводять: потреба є основною рушійною силою активності людини, що набуває різноманітних форм вираження. Потреба залишається сталою за своїми характеристиками, навіть коли не усвідомлюється людиною.

Дошкільник і цифрові технології

Цифрові технології невпинно заповнюють простір життя людини — професійний, сферу дозвілля, побуту, спілкування… І дитина, навіть найменша, оточена ними з усіх боків. Добре це чи погано? Дослідження щодо застосування інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку дітей дошкільного віку в зарубіжних країнах ведуться з початку 70-х років минулого століття. За результатами цих досліджень, а також розвідок українських науковців періоду незалежності, було зроблено висновок про доречність використання інформаційно-комунікаційних технологій у дошкільному віці, зокрема, у навчально-педагогічній практиці дошкільних закладів.

Криза першого року життя: відкриття світу і себе

Минув майже рік відколи маля криком сповістило світ про своє народження. Ще два-три тижні, і воно переступить важливу ме­жу свого життя. Не перерахувати всього, що його цікавить і що він уже може! Але у радісну картину дитячих успіхів і досягнень, що так тішить батьків, раптово додаються фарби дитячого протесту (неслухняність, вередування та ін.). Багато хто з батьків міг би оповісти щось подібне: «Сашуню просто не впізнати, як підмінили дитину. Раніше посадиш його у манеж, покладеш іграшки, і він тихенько сидить, перебирає їх, роздивляється. А тепер — на хвилинку залишити неможливо: з манежу вилазить і швиденько уповзає до ящиків, з яких вивертає все підряд…»

Квітка роду

Відеоряд 1. «Україна — країна здійснення Мрій» (картина Наталії Веселицької) + мінусовка «Сад любові та радості» (музика Світлани Потері). Думаю, що кожен з нас мріє жити в країні здійснення Мрій. Ось я і намалювала картину «Україна — країна здійснення Мрій»: на небі — сонях, беріг з хатою та садочком, океан Мрії. І ще — корабель Мрії і капітан.

Дитина не розмовляє? Швидше до фахівця!

Помірковані бать­ки дуже уваж­но стежать за тим, як говорить їхня дитина, оскільки усвідомлюють важливість розвитку мовлення та пов’язаних з мовленням психічних процесів. Чудово, коли дитина проявляє інтерес до спілкування і розмовляє розбірливо. Але якщо вона мовчить, говорить зовсім мало або настільки нерозбірливо, що навіть близькі не можуть її зрозуміти — це має викликати занепокоєння. Усе частіше логопеди-практики стикаються з тим, що дитина не розмовляє або мовлення її значно відрізняється від мовлення однолітків. Навіть неспе­ціалісту зрозуміло — це порушення норми.

Світ очима дітей: рівні естетичного сприймання

Тривалий час ми досліджували осо­бливості естетичного сприйман­ня дітей від 5 до 12 років, пропонуючи їм різні спеціально спрямовані завдання, ігри, за­пи­тання та ігрові вправи. Дані спостережень доповнювалися даними бесід з батьками, бабусями та дідусями, вихователями та вчителями цих дітей. Виявилося, що рівні розвитку здатності дітей до сприймання красивих об’єктів коливаються від умовно низького до умовно високого, при цьому немає прямої залежності рівня сприймання від віку дитини. Інакше кажучи, старша за віком дитина може мати більш низький рівень естетичного сприймання, ніж значно молодша від неї.

Розвиваймо здібності наших дітей

Є приклади родин, де у кількох поколіннях було чимало видатних людей. А є й інші — коли геніальна людина виявляється єдиною свого роду. Дослідження 400 родин, у яких були видатні вчені чи митці, у 1869 році було опубліковане Френсісом Гальтоном. У книзі «Спадковий геній» він доводить, що в таких родинах талановиті люди народжуються принаймні втричі частіше, ніж в середньому по популяції. Але те, що йдеться винятково про хлопчиків, дозволяє подивитися на ці дані з іншого боку. В тодішньому суспільстві хлопчики могли більше проявити себе. Очевидно, окрім біологічної спадковості, варто враховувати й спадковість соціальну. Коли дитина росте у сім’ї вченого, художника чи музиканта і змалку перебуває у відповідному середовищі, у неї більше шансів стати вченим, художником чи музикантом, ніж у тієї, яка не має такого оточення. Але, окрім наслідування, у родині може розвинутися й конкуренція дитини з видатним батьком. Щоб здолати почуття неповноцінності у таких ситуаціях, діти часто починають розвиватися зовсім в іншій, ніж батько, діяльності, і таким чином, щоб їх результати не можна було порівнювати.

Детская школа телевидения «Прайм Медиа»

Самая лучшая инвестиция — это инвестиция в себя. В настоящее время очень важно, чтобы ребенок получал не только знания в общеобразовательной школе, но и овладевал практическими навыками, которые можно использовать во взрослой жизни. В Киеве уже пять лет работает Детская школа телевидения «Прайм Медиа», и сегодня мы решили поговорить с создателем и директором этой школы Ларисой Анатольевной Лебедь.

Сторінки