Skip to main content

Відбулася перша всеукраїнська онлайн-конференція лікарняних вчителів

Кожна дитина має право на освіту, не залежно від обставин. Проблема нестачі лікарняних шкіл для діток в Україні, на жаль, стоїть доволі гостро. 10 лютого 2021 року вперше відбулася конференція для українських лікарняних вчителів шкіл за участі експертів з Естонії та Ізраїлю. Подія була організована громадською організацією Small Heart with Art за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні, щоб підсумувати досягнення української лікарняної освіти і познайомити наших викладачів з найсучаснішими навчальними та терапевтичними практиками для роботи з маленькими пацієнтами.

Про складнощі відкриття перших шкіл і про те, як цей процес відбувається, розповіла Євгенія Смірнова, засновниця мережі Шкіл Супергероїв: «Коли запрацювала перша Школа Супергероїв в Охматдит, ми побачили оченята карапузів, які світилися від радості спілкування з вчителем. І вже тоді почали думати, як подарувати цю радість ще більшій кількості дітей. Так і народилася соціальна франшиза – посібник, як створити Школу Супергероїв у лікарні». Першим містом, де була відкрита Школа Супергероїв по франшизі став Житомир. Про те, як створювалися Школи в регіоні та як вони працюють зараз, розповіла Марія Місюрова, заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради м. Житомира. Наразі вже відкрито сім лікарняних Шкіл Супергероїв – у Києві, Житомирі, Херсоні, Дніпрі та Хмельницькому. До запуску готується восьмий навчальний центр у Кривому Розі. 

Кураторка Школи Супергероїв і проєкту «Право на Освіту», ведуча каналу 1+1 Наталія Мосейчук разом з нами працює над тим, щоб захистити право на освіту дітей, адже «Вчитель у лікарні - не просто педагог, а і друг, наставник та психолог для маленьких пацієнтів», - пояснює пані Наталія.

Також поділилися досвідом міжнародні фахівці. Педагог з Естонії Анастасія Козіцина розповіла, як у її країні організовано комунікацію між маленьким пацієнтом, лікарнею, школою та батьками. Там на державному рівні закріплено необхідність проведення щонайменше 8 уроків на тиждень. А ще діє так звана система «360» – фахівці різних галузей (викладачі, дитячі психологи і навіть сімейні терапевти) роблять усе, щоб допомогти дитині бути здоровою, рости і розвиватись гармонійно, враховуючи природні здібності та нахили.

Терапевтка з Ізраїлю Олена Богопольська доєдналася завдяки співпраці з Посольством Держави  Ізраїль  в Україні. Вона розповіла про свою роботу в Єрусалимському медичному центрі. У цій державі лікарняна освіта зосереджена не тільки на навчанні, а й на психологічній допомозі дітям та їхнім батькам. З ними працюють за методами арт-терапії (музики, драми, малювання) та навіть зоотерапії. Для кожного пацієнта підбирається індивідуальна програма занять, яка відповідає вподобанням та схильності дитини. 

Українські експерти порівняли ці практики з тими, що застосовуються в наших лікарнях. Про доступ українських дітей до якісної інклюзивної освіти розповів Богдан Ярема, керівник освітніх програм ЮНІСЕФ. Він також поділився з викладачами можливостями для співпраці з Фондом та ресурсами, якими вони зможуть скористатися у своїй роботі. 

Відеозаписи виступів експертів конференції можна переглянути на каналі. З будь-якими питаннями або за додатковими коментарями звертайтеся до засновниці школи Супергероїв – Євгенія Смірнова info@smallheartwithart.org або 0(67) 281 12 22.