Посієш вчинок — пожнеш долю

«Ти знаєш, що ти — людина,
Ти знаєш про це чи ні?»
В. Симоненко

 

Зазначу, що людяність є внутрішньою потребою, вона не виникає для чогось і не зникає з якоїсь причини. Ця риса виявляється у критичні моменти, коли хтось поряд з нами потребує допомоги, прощення або й просто чуйного ставлення. І лише той, хто зможе виявити справжнє благородство, милосердя до інших, поступившись власними інтересами, гідний називатися Людиною з великої літери. Саме такі питання хвилюють сьогодні не тільки нас, вчителів, бо ми виховуємо молоде покоління, вони хвилюють усе суспільство.

Часто ми знаємо, що поруч з нами живе якась одинока людина похилого віку. Вона може і не просити про допомогу, але допомога їй дуже потрібна. Чи кожен здогадається зайти до неї і спитати, чи не треба принести хліба? Хтось не може переступити через свої амбіції, хтось немає часу, а хтось просто ігнорує це або не вважає проблемою…

Та усе ж таки людяність — це не безхребетність. Треба часом вміти знаходити у собі сили бути вищим за непорозуміння і навіть посмішки бездушних людей, вміти наполягти на своєму, щоб здійснити добро Людиною нелегко. Потрібно вміти любити, поважати, жертвувати своїми інтересами заради інших, бути благородним і безкорисливим. Того, хто по-справжньому вміє це робити, називають людяним.

Звісно, ми, педагоги, вчимо дітей, що кожен із нас любить свою сім’ю, друзів, однодумців, і це абсолютно нормальне почуття. Однак слід уміти любити не лише тих, хто близький по крові або духовно. Справжнім виявом любові до ближнього є доброзичливе ставлення і до противників, і до просто незна­йомих людей. Саме вміння щиро, чуйно ставитися до інших, бути уважним до їхніх потреб, бачити, визнавати й поважати їхні позитивні якості, а головне — не чинити їм шкоди за будь-яких обставин, і є справжньою людяністю.

Саме на формування та розвиток гуманного, толерантного ставлення до Людини спрямована вся навчально-виховна та експериментально-інноваційна робота «Формування та розвиток духовного потенціалу учнів 5—9-х класів на уроках предметів гуманітарного циклу» в спеціалізованій школі №187 з поглибленим вивченням української та англійської мов м. Києва. У рамках тісної співпраці літературної студії школи «Джерела пружно б’ють» імені Т. Шевченка (керівник Ходацька Ольга Миколаївна, заступник директора з науково-методичної роботи), яка діє на підставі угоди про співпрацю зі Всеукраїнською газетою «Справи сімейні», школярі та їх батьки відгукнулись на пропозицію Міжнародної громадської організації «Федерація жінок за мир у всьому світі» про збір коштів на ліки для людей похилого віку — переселенців зі східних областей України і організували акцію «Благовіст».

Я вважаю, що кожен, хто прагне називатися і бути Людиною, мусить виховувати в собі людяність. При цьому неважливо, який соціальний статус, рівень добробуту чи зовнішній вигляд має людина, бо справжня її велич полягає в здатності любити інших, в умінні поважати й прощати, жертвувати й творити добро.

 




Додати новий коментар