Відверта розмова про співзвучність світів

Відверта розмова про співзвучність світів

Кожен автор творчого напряму має своє світобачення, внутрішню енергетику, філософську думку, особливу стилістику. Перед нами художниця різнопланових творів, яка вміє розкрити свої почуття образотворчою мовою. Еллен Орро народилася в Прибалтиці, але її творчий шлях пов'язаний з Києвом. Саме тут, в центрі історичного джерела Української історії, побачили світ унікальні художні твори цієї мисткині.

Галерея «Митець» Київської організації НСХУ представляє виставку з 80 картин під назвою «Співзвучність світів». Назва наповнена загадковістю, але розкрити її нам допомагають представлені твори. «Це мій внутрішній світ, моя душа, мотиви, які сприяли творчому натхненню для самовираження почуттів. Готуючись до свого ювілею, я вирішила поєднати зазвичай несумісні теми. Ми живемо у техногенний вік, наповнений контрастами та електронними досягненнями, і перетворюємося в агрегат, переповнений колосальної інформації. Ідея виставки — показати контрасти як об’єкти реалій сучасного світу, серед яких існує людство. Я іноді усамітнююся, як це сталося напередодні цієї виставки, що повинна була відкритися ще у квітні цього року, але життя внесло свої корективи», — зізналася Еллен Орро.

Своє уявлення про дійсність художниця розкрила у створеному нею творчому просторі галереї за підтримки Аукціонного дому VIOLITY. Фірма не тільки зберігає історію, презентує культурно-мистецькі цінності, а й допомагає володарям антикварних речей реалізовувати їх на своїх аукціонах. Менеджер офісу вручила всім присутнім оригінальне запрошення до участі у творчих проектах Аукціонного дому з подарунковим коштовним сертифікатом.

Еллен Орро висловлює свій внутрішній творчий стан образотворчою мовою. В її метаморфозах супертехніка наповнюється позитивом і натхненням, а природа, оточена мегаполісами, раптом відкриває нам оази краси і романтики. Жіночі образи відкриті та шляхетні, як і сама мисткиня. Еллен вміє перетворити багатогранні життєві колізії у водоспад емоцій, про що свідчить серія творів малого формату, яка може стати духовним акцентом власного помешкання чи офісу.

Відверта розмова про співзвучність світів

На виставці червоною лінією проходить тема зачарованості Україною. Романтичний суто жіночий настрій наповнює картини, в яких відгукується любов до життя, романтика мальовничої української природи, шанування сакральних пам’яток. Досить подивитися на такі картини, як «Ангели над містом», «Ранкові мальви», «Краса» або «Соняшники».

Художниця вміє підкреслити значимість своєї картини через акценти, які розкривають її внутрішній стан та кодові знаки сивочолої давнини. Її приваблюють українська вишиванка, рушники, кераміка, мальовничі краєвиди. Ці мотиви співзвучні зі спогадами багатьох із нас про родину, дитинство, батьківську хату, отой зв'язок поколінь, який тримає нас на плаву в цей бурхливий техногенний вік. Але художниця й тут знаходить свій підхід, щоб розкрити «співзвучність світів». Вона береться за тему скоріше чоловічих пристрастей, з головним героєм всесвітньо відомої фірми мотоциклів. Про неї я писала окремо, а зараз лише підкреслю унікальний дар художниці — живописною палітрою поєднати неможливе: метал, швидкість, неповторність з відчуттям руху наяву. Романтичним настроєм та вишуканою красою всесвітньо відомих марок машин наповнені картини Harley Dabidson, Mercedens-Benz з кольоровими акцентами та фішками конструкцій. Серед коштовних відблисків сяє холодна краса, сила та оригінальність кожної марки мотоцикла.

На виставці значне місце займають квіти. Ця тема у живописі Еллен заслуговує особливої уваги. Ми бачимо, як художниця прагне не тільки показати красу окремої квітки, а й створює своєрідні есеї для кожного мотиву. Квіти мали і мають особливе значення в житті українського народу, чимало з них мають сакральне, кодове значення і використовуються як обереги. Такими є «Чорнобривці», «Рудбекія», «Мальви», «Лілії», «Півонії», «Маки», які не тільки прикрашають квітники біля хат, а й слугують прикладом мотивів для вишиванок, рушників, розписної кераміки, жіночих прикрас тощо.

Серія натюрмортів підкреслює дар бездоганної композиційної побудови площини та кольорові градації. Інколи художниці тісно в рамках звичайного натюрморту, тому вона створює композиції на тлі історичного пейзажу. Так з’явилися «Вечір у блакитних тонах», «Ангели над містом», «Літні сутінки», наповнені сріблястою кольоровою гамою. Художниця вміє подати, на перший погляд, звичайний мотив у надзвичайному ракурсі. Так краєвиди з храмами, парканами, копицями, хатками, річками набирають повнозвучного монументального рішення.

Портрети показують художницю, як майстра розкриття внутрішнього стану людини, а вдало розставлені кольорові акценти підкреслюють її самобутність. Своїх красунь мисткиня одягає у вишиванки та прикрашає вінками з польових квітів. М’яке розсіяне освітлення надає загадковості картинам «Дівчина з чорнобривцями», «Краса», «Дівчина з золотими сережками», які нагадують «Мелодію» Мирослава Скорика.

Творчий діапазон мисткині вміщує багато напрямів, які вона створює на полотні в залежності від свого душевного стану. В ритміці авторських розчерків у вигляді спіралей та вишуканих вкраплень відчувається надзвичайна емоційність. Її палітра захоплює спалахами яскравих, але виважених кольорів, що надають картинам особливого шарму та настрою. Кожна картина, то віддзеркалення душі художника, досить розглянути «Літні сутінки». Перед нами юна красуня, яка дарує глядачеві свій проникливий погляд. Букет щойно зірваних польових квітів та вінок на голові надають портрету романтичності та особливої музичності. Вишиванка зі старовинним українським орнаментом наповнена кодовими ритмами. Виникають стан занурення в історичне минуле нашого народу та хвиля гордості за своїх пращурів. Своєрідне есе підкреслюють храми, зображені вдалині, дзвіниці яких освячують небеса. Палітра світлодайна з вишуканим вкрапленням медових сполохів як свідок живописного дару автора. Сріблясті вкраплення створюють кольорове мерехтіння, яке сприяє загадковому настрою портрету.

Коли нам подобається картина, то виникає бажання познайомитися з автором. Виставка та привітання гостей, серед яких був відомий художник Анатолій Фролов, доповнили широкоформатну біографію Еллен Орро. Ми дізналися про перші кроки Еллен в художній студії в Жовтневому палаці, про її досягнення як дизайнера, оздоблювача дитячих книжок провідних українських видавництв та діяльність як майстра унікальних дитячих іграшок. Саме від Музею історії іграшки й прийшли представники привітати свою колежанку з черговою виставкою. Теплі слова вдячності висловили шеф-редактор «Київ-дипломатичний» Олександр Кондратенко, шеф-редактор Інформаційного агентства України Сергій Коміссаров. Серед шанувальників художниці були й члени родини з чарівними онучками, які випромінювали відверту радість.

Вручаючи Еллен Орро «Подяку» за високі професійні досягнення та розвиток культури України, директор галереї, мистецтвознавець, заслужений працівник культури України Карина Кравець зазначила вагомість виставки саме в наш мінорний час, охоплений пандемією. Тому така виставка наповнена сонцем, ліричністю, оптимізмом, дає нам надію перемогти цей скрутний період життя. А знайомство з аукціонним домом VIOLITI дозволяє широкому загалу приєднатися до культурно-мистецьких проєктів цієї провідної фірми.

Category
мистецтвознавець, заслужений працівник культури України