Філософія та психологія

Громадяни глобальної країни

В кінці 1990-х до соціологічного обороту увійшло поняття «глобалізація», яке стали використовувати не лише вчені, але і всі — від політиків до засобів масової інформації. Світ поступово і неминуче стає одним цілим — однією глобальною країною. Про це свідчать різні процеси і тенденції по всьому світу.

Позитивна психологія

Останні півстоліття наука психологія, по суті, займалась однією єдиною проблемою -- психічними розладами людини. І треба сказати, досягла на цьому шляху чималих успіхів. Займаючись зціленням хворих, лікарі-психотерапевти зовсім забули, що їх допомога потрібна і здоровим.

Ігрова залежність та "секрети" розробників комп'ютерних ігор

Інтернет все більше захоплює, разом з тим позбавляє можливості розподіляти час для інших творчих справ. Тривале просиджування перед комп'ютером може призвести до так званої комп’ютерної залежності, яка наступає досить швидко. І як негативні результати: погіршення зору, постави, безсоння, головні болі, тривожність, перенапруження, заниження самооцінки, особистісні комплекси, агресивність, проблеми соціалізації.

Эриксон Э.-Г. «Эгоидентичность» концепция типов личности

Эриксон Э.-Г. (1902—1994) — американский психолог и психотерапевт, один их основателей эгопсихологии. Ученый не предложил собственную классификацию типов личности и характера, однако он рассмотрел способы поведения и ввел понятие «эгоидентичность, что понималось им как призма, через которую человек воспринимает себя и воспринимается другими людьми, а для этого ему необходимо осознание, что он принадлежит к своей группе.

Особенности психологии подростков

Пресловутый «подростковый возраст» может пройти и довольно гладко, если вам удалось за предшествующие годы стать другом вашего сына или дочери, если он доверяет вам (учтите, что доверие — это хрупкое равновесие — можно легко и, главное, непоправимо нарушить одним неосторожным словом или поступком), если вы для него являетесь авторитетом и он испытывает к вам уважение.

Ганс Юрген Айзенк — автор теста на IQ

Ганс Юрген Айзенк — автор популярнейшего теста интеллекта (тест IQ) и трехфакторной теории личности — знаменитый английский психолог, родился в 1916 г. в Берлине. После прихода к власти нацистов он эмигрировал в Англию. Он окончил Лондонский университет, заведовал основанным им же отделением психологии при Институте психиатрии, был профессором Института психологии при Лондонском университете, доктором философии и социологии; впоследствие получил звание почетного профессора. Был также основателем и редактором двух научных журналов.

Бережіть собори душ своїх

У кожної людини є Душа… Кожна людина — неповторна… Одна — добра і щира, інша — егоїстична й холодна… Чому? Де ж людяність, гуманізм, порядність, адже не можемо ми будувати і відстоювати свою державу, якщо це не притаманне нам усім. Мене, людину і вчителя, особливо цікавлять ці питання, бо навчаю і виховую підростаюче покоління, майбутнє нашої держави.

Не суди — не судима будеш

Маринці 10 років. Вона щодня їздить з іншого кінця міста до школи, а після уроків повертається додому. Дівчинку ніхто не зустрічає, бо мама з татом до вечора на роботі. Маринка не сумує: мама залишає для неї смачний обід, батько, викроюючи з мізерної зарплати по кілька гривень, назбирав їй на МРЗ-плеєр, тому нудьгувати вдома не доводиться. А ще з подругою можна вийти прогулятись у парку, погомоніти про дівчачі маленькі секрети, посміятись…

Проблема медіанасильства

Тільки-но медіа (кіно, радіо, телебачення, Інтернет) набувають масовості, виникає галузь психологічної науки — медіапсихологія, яка вивчає вплив медіа на людину. Занепокоєння вчених щодо сприйняття споживачами насильства з медіа зумовило вивчення цього феномену і позначення його терміном «медіанасильство». Це поняття застосовують для характеристики певних жанрів, окремих сцен і загалом характеру взаємодії в комунікаційному процесі. Перше тривале дослідження впливу медіанасильства на поведінку глядачів, розпочате у 1960 році з 856 хлопчиками дошкільного віку, показало, що діти, які дивилися теленасилля, статистично відрізнялися підвищеним рівнем агресивності й антисоціальної поведінки навіть десять років потому, як закінчили школу.

Науково-педагогічний лекторій запрошує отримати знання

На фоні збільшення інформації та доступу до неї зростає дефіцит інформаційної культури в роботі з ресурсами, брак навичок самостійного пошуку та систематизації інформації. Результати опитувань і вивчення досвіду інших культурно-освітніх закладів стали поштовхом для створення у 2015 р. в Державній науково-педагогічній бібліотеці України ім. В. О. Сухомлинського науково-педагогічного лекторію — відомої форми масової освітньої діяльності, що нині знов стає актуальною.

Сторінки