Skip to main content
Виготовлення ялинкової прикраси «Чарівна шпаківня»

Виготовлення ялинкової прикраси «Чарівна шпаківня»

Ірина Качуровська, керівник гуртка «Глорія» Будинку дитячої творчості Шевченківського району. ------------------------------------------------------------------

МЕТА:

Навчальна: навчити вихованців виготовляти новорічну прикрасу «Чарівна шпаківня»; підбирати кольорову гаму та закріплювати вміння працювати з шаблонами, картоном, гофро-папером, тканиною, ножицями, олівцем, клеєм.

Розвиваюча: розвивати конструктивні здібності, творче мислення, фантазію, естетичний смак, навички креативної ручної праці.

Виховна: виховувати бережливе ставлення до новорічних традицій та звичаїв, економного використання матеріалу, прищеплювати акуратність в роботі.

ОБЛАДНАННЯ:
шаблони стін та даху шпаківні, гофре-картон з пакувального ящика; гофре-папір (зелений колір ), мішковина, червоні намистинки, шишки, клей «Дракон», ножиці, лінійка, олівець.

ХІД УРОКУ:

«Дорога біла стелеться,  І краю їй нема.  Сніжок мете. Метелиця.  Прийшла до нас зима». (Бичко В.) Чи хочете ви, діти, щоб на ялиночці висіла іграшка по-справжньому казкова і святкова? Пропоную вам виготовити новорічну іграшку. Адже куплена іграшка не буде випромінювати стільки тепла, як іграшка, виготовлена своїми руками! Для цього нам потрібно організувати робоче місце. 

Організація робочого місця. 

Для того, щоб інструменти не «губилися» і не «втікали» від нас, ми правильно організуємо своє робоче місце: інструменти та матеріали розкладаємо на столі так, щоб їх зручно було брати. Ті матеріали та інструменти, які будемо використовувати частіше (олівець, лінійка, ножиці, клей «Дракон», гофре-картон з пакувального ящика) по­кла­демо ближче до себе, праворуч (якщо берете правою рукою). Ліворуч розкладають ті інструменти та матеріали, які можна взяти лівою рукою (шаблони стін та даху шпаківні, гофре-папір (зелений колір), мішковину, червоні намистинки, шишки). Нічого зайвого на столі не повинно бути. 

Повторення правил з техніки безпеки. Гра: «Так» чи «ні».

Зіграти хочеться мені з тобою, друже, в «Так» чи «ні». Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою. Узори пишні на вікні, мороз малює взимку? (так)  Можливо працювати з ножицями, які мають гостри кінці? (ні) Ножиці для праці повинні мати тупі, округлі кінці? (так) В казках звірі чарівні, розмовляють: так чи ні? (так) Можна залишати ножиці розкритими? (ні) Ріка біжить удалині, чи є у неї ноги ? (ні) Чи можна кидатися ножицями? (ні) Чи правда, друже мій, що рак, коли повзе, то задки? (так) Передавати ножиці потрібно гострими кінцями вперед? (ні) Соловей співати мастак, чув ти його пісню? (так)  Передавати ножиці потрібно кільцями вперед? (так) Танцював тарган гопак, ти це пам’ятаєш? (ні) Можна гратися з ножицями? (ні) Скаче муха на коні — бачив ти таке вже? (ні) Світло на робоче місце має падати зліва? (так) Працювати потрібно ржавими ножицями? (ні) Якщо клоуни сумні, буде тобі смішно? (ні) Використовувати ножиці потрібно тільки за призначенням? (так) Шість годин лише у дні! Пригадай, чи так це? (ні) Можна дегустувати клей? (ні) Під час роботи потрібно сидіти рівно, не нагинатися, не крутитися? (так) 

Актуалізація опорних знань.

Діти, а яка зараз пора року? (відповіді дітей) Скільки місяців триває зима? (відповіді дітей) Назвіть зимові місяці? (відповіді дітей) Які свята відзначають взимку? (відповіді дітей) 

II. Основна частина.

Розгляд зразка виробу. 

Алгоритм виконання  практичної роботи.

Сьогодні ми продовжимо вчитися працювати з шаблонами, завдяки яким швидко розмітимо деталі шпаківні. Перевага шаблонів полягає в тому, що використовуючи їх, можливо зробити велику кількість однакових деталей чи виробів.  Перед вами лежать шаблони (стін та підлоги) шпаківні. Розкладіть їх на гофрокартоні та обведіть по контуру за допомогою олівця. Виріжте шаблони по контуру. Обклейте заготовки стін та підлоги (радіус кола 3,7 см) мішковиною. Зріжте зайву тканину з заготовок.  Склейте між собою стіни та підлогу шпаківні. А зараз я розповім як будемо виготовляти дах. З гофро-картону виріжте прямокутник 8×18 см дах та зігніть його посередині. Наклейте «сизаль» — це буде дах шпаківні. Візьміть товсту нитку або мотузку і проколіть дах, залишаючи зверху петлю, і проколіть дах назад. Зав’яжіть вузлик та приклейте кінчик нитки до внутрішньої сторони даху. Щоб вузлика не було видно, можна заклеїти його клаптиком паперу. З’єднуємо стіни з дахом за допомогою клею «Дракон». 

Декорування виробу:

• виготовлення гілочки ялинки: від рулону крепового паперу відрізаємо маленький рулончик висотою 2,5 см. Утворилась  стрічка. Нарізаємо «бахрому» по всій довжині смужок із одного боку. Створюємо з «бахроми» гілочки ялинки;  • декоруємо шпаківню: намистинками, гілочками ялиночки, шишками, стрічками, новорічним дощиком тощо. 

Практична робота.

Вихованці виконують практичну роботу за алгоритмом, користуючись технологічними картами. Керівник гуртка в ході роботи допомагає вихованцям, корегує їхні дії.  

Фізкультхвилинка

«Щоб ніколи не хворіти» (проводиться після вправи: «Склеювання між собою стін та підлоги»).

«Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи вам робити. 

Із-за парт швиденько встали, 

Спинки гарно розрівняли, 

На носочки піднялись 

І до сонця потяглись. 

Руки разом опустили 

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки, 

Всі красиво робим кроки 

Назад — вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби»…

Відгадування загадок. 

І в огні не горить, і в воді не тоне. (Лід)

                             ***

Біла морква взимку росте. (Бурулька)

                             ***

Я падаю на ваші хати. Я білий-білий, волохатий. Я прилипаю вам до ніг І називаюсь просто.... (Сніг)

                            ***

Сніг на полях, Лід на річках. Метелиця гуляє. Коли це буває? (Зима)

                            ***

Літа на волі, та не птиця. (Вітер)

                            ***

Без пилки, без сокири, а мости будує. (Мороз)

                            ***

Вздовж ріки тепер мости.  Можна йти по них і йти.  Це надовго і всерйоз Все скував Дідусь… (Мороз) 

                            ***

Взимку я з дахів звисаю Кришталевим водоспадом, Навесні я починаю Сльози проливати градом. (Бурулька)

                            ***

Кружляє ніжно білий пух, Міняє зайчик свій кожух, Вдягає лиска рукавички, Співають весело синички, Ведмідь в барлозі вже дріма, Яка пора скажіть?… (Зима)

                            ***

Влітку відпочивають, взимку дітей катають. (Санчата)

                            ***

Невеличкі дві хатини, В них м’які і теплі стіни. По п’ять братиків малих Прожива в хатинах тих. (Рукавички)

                            ***

У святковій залі Стоїть, як картинка, Весела, зелена, Красуня — ... (Ялинка)

                            ***

Хто малюнок на вікні  уночі зробив мені? (Мороз)

                            ***

З неба падають сніжинки,  Люди всі несуть ялинки.  Рік старий кудись утік —  До нас приходить... (Новий рік) 

III. Заключна частина.

Що дізналися нового на занятті? Що найбільше вам запам’яталося? Вихованці аналізують свої вироби. Повідомлення завдань на наступне заняття: на наступному занятті ми будемо виготовляти новорічну листівку. Для роботи вам буде потрібно (білий картон, гофре-папір (зелений колір), червоні намистинки, старий журнал або газета, новорічний дощик, клей-ПВА, ножиці, лінійка, олівець). 

Прибирання робочого місця.