Розробка уроку на тему: «Повага до себе та інших»

Мета уроку:

1. Формувати в учнів сталу мотиваційну установку на здоровий спосіб життя; стійкі переконання щодо приорітету здоров’я як основної умови досягнення успіху в житті; психічну і духовну складові здоров’я.

2. Навчати учнів методам самооцінки особистості;

3.Розвивати креативність, самоповагу та повагу до інших людей, навички групової роботи.

Обладнання:

— плакат «Правила роботи»;
— аркуш ватману із заготовленим малюнком вази без квітів;
— заготовки різнокольорових паперових 4-пелюсткових квітів;
— листки формату А-4, фломастери;
— мікрофон.

Домашнє завдання:

Опрацювати сторінки підручника «Основи здоров’я», 5-й клас, стор. 61—65. Підготувати усне повідомлення «Як перетворити свої вади на переваги».

Орієнтовний план тренінгу:

1. Організаційна частина. 7 хв. Привітання. Знайомство. Прийняття правил.

2. Теоретична частина. 10 хв. Інформаційне повідомлення. Обговорення ситуацій.

3. Практична частина. 20 хв. Гра «Я вибираю тебе ...». Груповий проект «Що в імені твоєму?»

4. Заключна частина. 8 хв.  Релаксаційна вправа «Водоспад» та вправа «Відкритий мікрофон».

Хід уроку:

1. Організаційна частина. 

Робота в колі.
• Привітати учнів. Назвати тему та завдання уроку.
• Вправа-знайомство «Мій портрет у квітці здоров’я». Для цієї вправи потрібно використати завчасно заготовлені різноколірні чотирьохпелюсткові квіти та плакат з намальованою вазою. Діти в жовту серединку квітки вписують своє ім’я та на чотирьох пелюстках описують свій портрет. По черзі кожен учасник презентує виконане завдання.
• Мозковий штурм: які ми знаємо «Правила роботи»? Діти працюють в колі за правилом руху годинникової стрілки, дають тлумачення важливим правилам роботи на занятті. 

2. Теоретична частина.

Робота в групах.
• Інформаційне повідомлення. Прочитати молитву учня такого змісту:
Слухай мене, щоб я вмів слухати,
Поважай мене, щоб я поважав інших.
Вір мені, щоб я повірив.
Не принижуй мене, щоб я не при­нижував.
Розмовляй зі мною, щоб я вмів спілкуватися.
Вибачай мені, щоб я вмів вибачати інших.
Допомагай мені, щоб я став помічником.
Не насміхайся з мене...
Не ігноруй мене...
Почуй мене, щоб я це відчув.
Люби мене, щоб я вмів любити.

• Запитання до учнів: До кого, на вашу думку, ці звертання п’ятикласника? (Відповіді учнів: до однокласників, до батьків, до старшого брата...) Тренер пояснює те, що це молитва-звернення одного хлопчика до свого ангела-хранителя. Хлопчик мав проблеми у спілкуванні з однолітками і сам склав таку молитву із вірою у те, що вона йому допоможе. Адже всім відомий моральний постулат про те, що потрібно до людей ставитись так, як ти хотів би, щоб вони ставились до тебе. Це і є «Золоте правило моралі». Моральні норми удосконалюються і передаються поколінням. Одне з найперших правил виникло в VІ—V в. в. до н. е. Десь в один і той самий час у Вавілоні, Китаї, Індії та Європі поширився цей моральний постулат.
• Робота в групах. Об’єднати учасників у 3 групи за допомогою розданих геометричних фігур червоного, зеленого та жовтого кольорів.
Група 1. Завдання. Пояснити слово «дискримінація» та навести приклад можливого явища.
Група 2. Завдання. Пояснити поняття «гендерна рівність» та навести приклад рівності.
Група 3. Завдання. Пояснити слово «конфіденційність» та навести приклад такого явища. • Презентація груп.

3. Практична частина тренінгу.

• Руханка. «Клубок щасливчиків». Тренер починає гру з таких слів: «Я вибираю Іринку, тому в неї чорні очі...». Підходить до дівчинки, бере її за руку. Дівчинка продовжує гру, вибираючи собі іншого учня із класу. Гра продовжується доти, поки не будуть вибрані до клубка всі учасники тренінгу. Останній учасник закручує всіх у клубок. Піднявши руки догори діти промовляють: «Ми щасливі і веселі», «Ми щасливі і здорові» та інше.
• Групові проекти «Що в імені твоєму...» Кожна група отримує завдання, де до імені хлопчика та дівчинки потрібно підібрати слова та створити позитивну характеристику однокласнику та однокласниці. Презентація проектів. 

4. Заключна частина. 

• Релаксаційна вправа «Водоспад». Сідайте зручно, закрийте очі. Зробіть глибокі вдих і видих. Уявіть собі, що ви стоїте біля водоспаду, але це незвичайний водоспад. Замість води в ньому падає донизу м’яке біле світло. Тепер уявіть собі, що ви стоїте під цим водоспадом, і відчуйте, як розслаблюється лоб, потім рот, розслаблюються м’язи шиї. Біле світло тече по ваших плечах, спині і допомагає їм стати м’якими і розслабленими. Біле світло тече по вашому тілу, по руках, по долонях... Ви відчуваєте себе дуже розслаблено і приємно. Світло тече по ногах і спускається до пальців ніг. Ви відчуваєте, як вони стають м’якими і розслабленими. Цей чарівний водоспад з білого світла ніжно торкається всього вашого тіла, ви відчуваєте себе цілком спокійно і безтурботно, і з кожним новим вдихом і видихом ви все глибше розслабляєтесь і наповнюєтесь новими свіжими силами. Постійте біля водоспаду стільки, скільки хочеться, і потім повільно відкрийте очі. Завершення тренінгу.
• Вправа «Відкритий мікрофон». Розкажіть про свої враження та висловіть побажання однокласникам.
• Заключне слово тренера.

Автор Лідія Заципанюк

Учитель-методист,  учитель біології та основ здоров’я  Семиполківського НВК Броварського  району, Київської області.




Читайте також: 

Додати новий коментар