Батьківський ринг на тему: «Проблеми підліткового віку. Шляхи вирішення»

Мета: вивчення точок зору батьків у вирішенні проблемних життєвих ситуацій, що пов’язані з вихованням підлітків у родині.

Завдання: 

1. Обговорити життєві ситуації у вихованні дітей підліткового віку, шляхи вирішення конфліктних ситуацій (за участю шкільного психолога).

2. Розвивати зацікавленість до співпраці з психолого-педагогічним центром школи у вирішенні проблем, що виникають у вихованні дітей.

Хід проведення:

Класний керівник оголошує тему і завдання рингу. На дошці записано вислови видатних педагогів за темою.

Батькам пропонується висловити свою думку і своє ставлення до поданих висловів. Необхідно висловити свою точку зору, «за» і «проти». Всі пропозиції батьків записуються на двох аркушах ватману: 1— «за», 2 — «проти».

Ситуації для обговорення за темою: «Що робити якщо…»

Батькам пропонується об’єднатися у 5—7 груп, кожна група отримує завдання, обговорює, намагаючись знайти шляхи вирішення проблеми. Результати роботи кожної групи обгово­рюються, доповнюються, вивішуються на дош­ці. Після виступу кожної групи шкільний психо­лог дає практичні поради.

Ситуація 1 

В останній час дитина дуже змінилася, мало спілкується з близькими людьми, мовчить, довго сидить і про щось думає. Намагається уникнути запитань. 

Батьки бачать, що дитина страждає, але як вчинити не знають…

Ситуація 2

Ваша дитина вже достатньо доросла, навчається в міру своїх можливостей, але проблема в тому, що не хоче займатися хатньою роботою. Що робити, щоб залучити дитину до роботи та виконання своїх обов’язків у сім’ї. 

Ситуація 3

Протягом семестру ви вважали, що у вашої дитини в школі все добре. В щоденнику ви бачили, що результати навчання достатньо успішні. Ви цілком довіряєте своїй дитині. Але в кінці семестру вас викликають до школи. Ви дізнаєтеся, що результати навчання вкрай незадовільні і дитина говорила не правду.

Ситуація 4

Сором’язливість і невпевненість в собі — характерні риси вашої дитини. Це накладає серйозні відбитки на його (її) манеру спілкування з однолітками, результати навчання погіршуються. Дитина страждає від цього.

Ситуація 5

Ваша дитина змінилася. Стала агресивною, жорстокою. Про це зауважують сторонні люди. Прояв цих рис ви вже бачите і відчуваєте на собі. 

Ситуація 6

Дитина виросла. Все частіше зникає з дому, невідомо де затримується. Хоча всі свої обов’язки виконує, але ви відчуваєте, що дитина живе своїм життям, яке її цікавить більше. Ви все частіше залишаєтеся поза дитячою увагою. 

Ситуація 7

Ваша дитина відвідувала танцювальний гурток і покинула. Потім вирішила ходити у вокальну студію і теж покинула. Потім заціка­вилася волейболом і знову покинула. Всі свої дії син чи дочка пояснює тим, що стало нецікаво. Вона просить оплатити заняття в художній школі. Як ви вчините у даній ситуації.

Практичні поради психолога у вирішенні ситуацій

Розв’язання ситуації №1

У підлітковому віці діти намагаються віддалитися від батьків і стверджувати свою незалежність, хочуть звільнитися від стереотипу дитячо-батьківських стосунків. В різних випадках підтримуйте дитину, цікавтеся її шкільним життям, друзями. Знайдіть можливість розпочати бесіду про людські взаємини, стан душі. Наведіть приклади зі свого життєвого досвіду. Ні в якому разі не можна кричати на дитину і нагадувати про те, що вона замкнута. Це погіршить стан дитини.

Розв’язання ситуації №2

Поговоріть з дитиною про можливість захворювання, яке виникає, якщо не дотримуватися правил гігієни. Поясніть дитині, що ви потребуєте її допомоги. В будь-якому випадку наголосіть на тому, що дитина вже доросла і повинна нести відповідальність за порядок у своїй кімнаті.

Розв’язання ситуації №3

Без криків та насильства поговоріть і виявіть причини обману. Поясніть, що освіта необхідна в сучасному житті. Наголосіть на тому, що він поставив вас у незручне становище перед вчителями школи.

Розв’язання ситуації №4

Сором’язливість супроводжується негативними переживаннями, самотністю, тривогою, депресивним станом. Морально підтри­муйте дитину, зміцнюйте її впевненість у собі, у власних силах. Залучайте дитину до виконання різних доручень, пов’язаних зі спілкуванням з іншими людьми. Запропонуйте дитині відві­дувати гурток або спортивну секцію. 

Розв’язання ситуації №5

Обмежте дитину в перегляді відеофільмів та комп’ютерних ігор зі сценами насильства. Намагайтеся спрямувати енергію підлітка у заняття спортом, різними гуртками. Ні в якому разі не застосовуйте фізичних покарань, при­діляйте дитині більше уваги, любові. 

Розв’язання ситуації №6

Поспостерігайте, чим почала цікавитися ваша дитина (журнали, ігри, фільми). Чи з’явилися у неї нові друзі, чим вони займаються, куди ходять, як проводять час. Домовтеся про тривалість прогулянки і час повернення додому. 

Розв’язання ситуації №7

Саме в цьому віці підлітки починають планувати своє майбутнє. Вони вибирають, що їм саме найцікавіше, знаходяться в пошуку, роблять вибір. З дитиною необхідно обговорити, що було найцікавішого в тих гуртках і секціях, які вже відвідувала дитина. Обговоріть, чому ваша дитина зацікавилася навчанням в художній школі. Допоможіть їй зробити правильний вибір.

Рубрика «Поради батькам»

Батьківський ринг закінчується тим, що психолог роздає батькам пам’ятку з порадами «Як любити дитину».

У період відродження національної освіти і виховання важливого значення набуває родинно-сімейне виховання. Без залучення до активної участі у виховній роботі не лише батьків, а й інших членів родини дітей, практично не можливе розв’язання проблеми національного виховання, формування патріотичних почуттів молодого покоління нашої держави.

Батьківські вечори, фестивалі — форми роботи, які чудово згуртовують батьківський колектив: такі заходи проводяться в класі 1—2 рази на рік в присутності дітей або без них. Батьківський фестиваль, вечір — це хороша нагода для вчителя, класного керівника знайти однодумців і помічників у вихованні дітей та у формуванні класного колективу.

Нещодавно у київській гімназії «Пріоритет» проведено один із таких заходів, а саме: батьківський фестиваль за темою: «На крилах любові». На захід вчителем (Любич К.І.) запрошено класні родини, які підготували презентації своїх сімей та родинних гербів. Педагог разом із своїми вихованцями виготовили колажі «Моя сім’я», подарунки для батьків із міні-творами «Слово до батька» та «Моя мама найкраща, бо…»; презентували класну родину. Фестиваль поступово перетворився у тепле сімейне свято, яке зігріває усіх учасників ще й досі. 

Отже, ніхто не зможе заперечити, що головними завданнями вчителя та класного керівника є — налагодження співпраці між навчальним закладом та родинами учнів, які в ньому навчаються!

 

Підготувала: Кондратюк І.Д.




Читайте також: 

Додати новий коментар